© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 24. juli 2017

Fillete

Min mor kom endelig tilbake fra Radiumhospitalet i forrige uke etter omtrent tre uker der. Nå er hun på det lokale sykehuset hvor jeg også jobber, så nå kan jeg stikke innom hver arbeidsdag. Jeg har nettopp gått av etter ei nattevaktshelg, og har sett innom henne før hver vakt og i dag morges før jeg dro hjem. I natt har hun ikke hatt det særlig godt. Etter et blodtrykksfall i går og synkende hemoglobin, fikk hun blodoverføring i tillegg til at de dytter i henne så mye væske de klarer. Hun orker nemlig ikke drikke nok selv. Nattens undersøkelser og behandling var én ting, men foten hennes har vært vond nå og hun fikk ikke særlig til smertelindring i natt, så hun sov nesten ingenting.

Jeg vet ikke om det var fordi hun var sliten og trøtt, om det er synet som sviktet henne litt eller om det er andre ting, men jeg blir faktisk litt usikker på om jeg bør bli litt bekymret når hun plutselig oppgitt kommenterer at "Det ser så fillete ut!" og kikker på noe ved siden av sengen. Og det viser seg at det som ser "fillete" ut er et metallstativ for blodtrykksmåleren på rommet hennes hvor også et termometer hviler i en lomme. Ikke en tøyfille i sikte, bare uskyldig medisinsk utstyr. Jeg velger å skylde på en kombinasjon av trøtthet og dårlig syn. Hun kommenterte også noe på veggen i helgen, og lurte på om det var noe kunst fra noen hun kjente. Kunsten var en staseslange og et stetoskop som hang på en knagg på veggen.

Fillete blodtrykksmålertralle?
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...