© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 24. juni 2017

Plutselig ferie

FERIE! Den kom tidlig i år, og føles litt plutselig, men jeg er alltid klar for fri. Vi drar til Vestlandet og svigerfamilien for ei drøy uke. Jeg har fått en nabo til å passe uteplantene. Inneplantene og akvariene får klare seg selv til vi er tilbake.

Min mor er i relativt god form og ved godt mot, som det heter. Beinet er visst veldig hovent etter operasjonen, men hun har få smerter. Legene hadde sagt hun måtte være innlagt 1-2 uker, så hvis hun fortsatt er der når vi drar hjem fra Vestlandet, kjører vi om Oslo og besøker henne. Fredag hadde hun vært oppe og gått litt allerede. Ikke mye, men ihvertfall vært oppe på beina, og det er jo bra.

I "grønnsakshagen" min vokser det faktisk litt. Jeg har allerede høstet blader fra spinaten, og den smaker jo ekstra godt og sprøtt når jeg vet den er dyrket frem selv. Det blir flere kulegulrøtter etterhvert og den plukksalaten jeg priklet, har blitt så frodig at den truer med å skygge for gulrøttene og ta over sin side av veksttrauet. Den har jeg også allerede høstet noen blader av, og de smaker salat. Ikke spesielt spennende, men sprø og gode. Veldig tilfredsstillende å høste fra egen "hage"! 

Veksttrauet med spinat, plukksalat, gulrøtter og én løk. Det overeksponerte bildet er noen dager gammelt, og salaten er enda mer frodig nå. Salaten øverst til venstre er fra samme batch som de til høyre, bare satt ei stund senere - samme dag som bildet er tatt.
 
De litt sørgelige plukksalatrestene. Plantevanningsnaboene har fått lov å ta dem hvis de vil ha dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...