© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 13. juni 2017

Litt nytt

Jeg gikk på vekten igjen for første gang på to måneder. Det var en nedslående opplevelse. Jeg visste at jeg hadde gått opp litt i vekt, men at det var 3-4 kg var litt kjipt. Men det gir jo nytt liv til motivasjonen om å ta fornyet tak i kostholdet og treningen. Det er bare å stå på og ikke gi seg!

Minidrivhuset har endelig kommet ut på verandaen, og da vi var ute på Plantasjen i helgen, kjøpte jeg endelig en cherrytomatplante. Det har jeg hatt lyst å kjøpe lenge, men ikke turt fordi jeg ikke hadde tro på at jeg kunne klare å holde liv i den innendørs. Om jeg klarer holde liv i den utendørs vil vise seg. Den har selskap av et lite brett med plukksalat. Det er bare to uker til vi tar sommerferie, så jeg har ikke helt hatt lyst å kjøpe inn så mye når jeg vet at jeg blir borte over ei uke. 

Fjorårets staudeinvestering har vist seg å være relativt god. Alle alunrotene har overlevd (skjønt en ser litt skranten ut, men den blomstrer likevel), samme med hvit rips, eplemynte, timian, forglemmegeisøster (én av to er 50% overlevelse!), julerosen, klematisen (skjønt den henger med nebbet i disse dager uten at jeg skjønner hvorfor), tre av fire campanulaer, fagerklokken og kantabstorknebb - i tillegg til dvergsyrinen, bambusen og steinbedsplantene. Astilben og peonen fra i fjor overlevde ikke vinteren, dessverre. En kattemynte har overtatt potten til astilben, som jeg egentlig tror druknet og råtnet fordi drenasjen i potten var for dårlig. Nå har mannen drillet hull i fiberduken som dekket vanningshullet, og da skal jeg si det kom ut mye søle!

Sparsomt innredet enn så lenge.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...