© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 1. mai 2017

Inspirert

Jeg inspireres av å se og lese om folk som dyrker egen mat på lettvindt måte. Og så blir jeg littegrann misunnelig fordi vi ikke har hage og jeg ikke har grønne fingre. Jeg har lyst på slike plantekasser som er så i vinden for tiden, men vi har ikke plass. Verandaen vår er ikke stor. Hver gang jeg er på Plantasjen eller Hageland, sender jeg lange, lengtende blikk mot utstillingsdrivhusene de har. Jeg ønsker meg slikt, men vet jeg verken har plass eller råd. Skal jeg dyrke, er det nødt å bli i småskala.

I februar var jeg innom Hageland og så et "drivhus bord", som de kaller det. I syregrønn/neongrønn/lysegrønn-med-litt-olivenfarge. Ikke helt min stil, altså. Siden da har jeg ventet med lengsel og spenning på at de skulle ta inn mer normale farger. 

Og nå er jeg den stolte eier av et "drivhus bord" i mørkegrå farge og lokk med luftehull. Neste helg skal jeg gjøre kjøkkenhage ut av den, og så gulrot, spinat og løk i den. Løken er litt plasskrevende, så jeg er litt usikker på den, egentlig. Jeg skal tenke litt på det. Men jeg gleder meg! Det er endelig VÅR!

Bildet er lånt fra Hageland.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...