© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 10. februar 2017

Videre

Min mor er ferdig operert for denne gang og ved godt mot og i fin form, omstendighetene tatt i betraktning. I dag fikk hun dra hjem. Jeg fant henne utenfor en av røntgenlabene mens hun ventet på en undersøkelse. Operasjonen gikk bra. De hadde fjernet en bit, men de hadde ikke fjernet vaktpostlymfeknuten i armhulen. Det ville de gjøre litt senere, noe jeg synes er litt rart de ikke gjorde når hun først lå på operasjonsbordet.

Og nå er det bare 13 dager til jeg har legetimen min hvor jeg skal fortelle legen min atter en gang om hvorfor jeg vil ta gentesten for bryst- og eggstokkreft, slik at hun kan få skrevet den helsikes henvisningen til genetisk veiledning for blodprøven jeg tok i oktober. Hun skal også få den nye opplysningen om at brystkreft nå er oppdaget i nærmeste slektsledd.

Jeg snakket forresten litt med en kollega i lunsjen som fikk brystkreft for et par år siden. Hun var negativ på gentesten. Jeg må åpenbart møte godt forberedt til legen, med diverse utskrifter fra nett om hvordan ting kan eller skal gjøres.

Ønsket DNA-sekvens mangfoldiggjøres under en PCR-prosess
for å kunne påvise eventuelle mutasjoner. Mitt bilde. Ikke stjel. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...