© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 15. februar 2017

Opp og ned

Min mor er som sagt i ganske god form, og synes nok det er underlig å høre "kreft" forbundet med seg. Vaktpostlymfeknuten -ble- fjernet under operasjonen. Det stod det i papirene hennes. Heldigvis. Så da venter vi på gode nyheter fra patologisk avdeling om at de har klart å fjerne alt og at det ikke er noe annen guffe noe sted.

Mentalt går det fortsatt litt i berg- og dalbane. Noen ganger tenker jeg at nå er hun operert, dritten er fjernet og nå gjenstår det bare en cellegiftkur på beinet for å kvitte seg med restene de ikke klarte fjerne før jul - og så er alt såre vel. Andre ganger tenker jeg at de kommer til å finne metastaser, kreftbehandlingen kommer til å slå ut min mor, hun kommer til å visne bort og til slutt mister vi henne. Og så blir min far alene. Det er vonde tanker. Jeg liker best den første tankerekken, og håper på at den slår til.

Nå er det ni dager til jeg skal til legen min og prøve å få henne til å virke. Jeg tenkte ta de vanlige blodprøvene igjen, de som jeg vanligvis tar kvartalsvis, bare for å legitimere timen hennes. Noe må vi vel prate om, sånn for skams skyld. Bortsett fra å få henne til å knote ned noen setninger på henvisningen til genetisk veiledning. Ettersom jeg skal til MR pga klumpen på ryggen søndagen etter legetimen, kunne jeg kanskje spørre henne om de kan kikke litt ekstra nøye på brystene mine under MR-en. Jeg har liksom blitt litt mer paranoid på det feltet i det siste. Ihvertfall så lenge jeg venter på svaret av gentesten som jeg tok i oktober og kanskje må ta på nytt på grunn av unødvendig rot på legekontoret.

Men først skal vi feire min mors 75-årsdag og min manns 49-årsdag! 

Kapillær blodprøve
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...