© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 23. februar 2017

Henvist

Etter en nattevakt uten å lukke øynene, ankom jeg legekontoret tidlig. Ingen vits i å surre rundt i sentrum uten mål og mening før butikkene åpnet, så jeg satt på venterommet og blomstret. Og selv om jeg var legens tredje pasient for dagen, kom jeg likevel inn 15 minutter forsinket. Det slår aldri feil. Overtidsminuttene var særlig vanskelig å holde meg våken og jeg småduppet mens jeg ventet.

Hun gikk rett på sak, og gjennom medisinbruk og diagnoser og familiehistorikk mtp. kreft, og så sendte hun henvisningen. "Nåh," sa hun og trykket på en PC-tast, "er henvisningen sendt!". Om den ble sendt til kontorpersonalet eller til Oslo via nett vet jeg ikke. Jeg får forhåpentligvis snart høre fra dem. Da jeg hadde fortalt om min mor, opplyste hun om at denne familiehistorikken kvalifiserte til å komme inn i mammografiprogrammet allerede nå. Så nå har hun også sendt en henvisning til mammografi/ultralyd. Jeg tror det er bare lurt å begynne tidligst mulig med å sjekkes for brystkreft, når tingene er som de er.

I forrige innlegg skrev jeg om gårsdagens yogaerfaring. Jeg ankom nattevakten lett og ledig i gangen, men gudd å langt ned det var til gulvet da jeg skulle gå av vakt i dag morges! Kroppen kjennes tydeligere i dag enn i går, for å si det mildt, men det går heldigvis snart over. Jeg er ikke avskrekket fra fremtidig yogatrening. 

Straks er det ny nattevakt og om 11 timer er det helg!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...