© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 31. desember 2016

Godt nytt år!

Jeg rakk liksom ikke å ønske dere en god jul, for det ble veldig mye jobbing i jula med kveldsvakt både bittelille, lille og store julaften og dagvakt på førstedag. Etter det hadde jeg hele to dagers juleferie før jeg har jobbet de siste tre ukedagene også. Denne helgen har jeg endelig fri!

Og jeg håper inderlig at dere får en fantastisk nyttårsfeiring og at det kommende året blir et godt år på mange slags vis. Helsemessig, økonomisk, politisk og ja ... hva du enn måtte komme på.

Jeg har det med å avslutte et år med et eller annet snodig helsemessig, kan det se ut til. Denne gangen er det en klump på ryggen. Håndflatestor, men ikke like tykk, plassert nær høyre skulderblad. Legen min mener det er et lipom, og vi får håpe at det ikke er noe annet enn en fettsvulst. Hun har likevel henvist meg til MR-undersøkelse, og til alt overmål fikk jeg innkalling hele to steder. Etter en oppklarende telefonsamtale med henne, kan jeg avbestille den som kom med kontrastvæske i en naboby. I slutten av februar skal jeg få teste en slik undersøkelse, med mindre klumpen forsvinner innen den tid. Den har hatt tre uker på seg nå til å fordufte, men har vist skuffende lite vilje til slikt så langt. Jeg føler meg litt som Quasimodo i Notre Dame.

Bildet er lånt fra http://disney.wikia.com/wiki/The_Disney_Wiki

Som nevnt jobbet jeg på selve julekvelden for første gang. Det var faktisk helt greit når jeg var innstillt på det. Attpåtil fikk vi kveldsvaktene en helt fantastisk liten mengde av flotte julegaver fra kolleger som var superlettede over at noen andre gadd ta den lite populære vakta. Rundt midnatt åpnet mannen og jeg de "ordentlige" julegavene da jeg var kommet vel hjem, og så var det rett på jobb neste morgen. Jeg kjenner at det er helt greit med en frihelg nå, og å komme inn i mer normale ernæringstilstander. I jula har jeg hatt kaloritellefri, og vekta viser effekten av det - men allerede kommende tirsdag har jeg ny PT-time, og det skal jeg nok også kjenne effekten av etterpå! Bortsett fra juletillegget har vekta holdt seg stabil i et halvt år, og jeg innser at jeg må gjøre noen flere kostholdsgrep for at vekta skal minke ytterligere. Jeg ønsker å ta av meg ytterligere 10 kg, og da må jeg gjøre noen flere tiltak. Kjedelig, men sant. Det er bare å skjerpe seg. Vi begynner til mandag, right? ;-)

Og atter en gang - riktig godt nytt år!

 

2 kommentarer:

  1. I tillegg til at jula i fjor(!) var kort i utgangspunktet, må jeg jammen si at gjorde din tørn med all den jobbingen! Jeg skal la være å klage, jeg jobbet tross alt bare én dag i romjula (fra 9-14).
    Men uansett, nå er det tilbake til hverdagen! Og ja, vi starter på ny frisk i dag! Vekta var ikke veldig snill med meg på morgenkvisten... :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff ja - vekta var ikke særlig snill mot meg heller i dag. :( Nå er det full skjerpings fremover!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...