© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 14. desember 2016

Enkle proteinrundstykker

Jeg har vært litt flink igjen. Det er ikke så ofte, så jeg må sørge for å skryte av meg selv de gangene det skjer. Og ettersom jeg nevnte for PTen min i dag at jeg hadde tenkt å prøve ut denne oppskriften, måtte jeg nesten stå ved ordene mine. Hun følger meg på instagram, så hun får med seg både det ene og det andre.



For noen uker siden fant jeg en veldig enkel oppskrift på proteinrundstykker, og jeg blir begeistret når ting er både sunne og enkle. Det viste seg også at de var gode, så da blir det nesten ikke bedre. Det eneste jeg har å utsette på oppskriften, er at den bare gav meg ni relativt små rundstykker. Neste gang skal jeg doble oppskriften - minst.

Og her er den:

Ingredienser:

2 egg
250 g havregryn
250 g mager cottage cheese
2 ts bakepulver
1 klype seltin

Sett ovnen på 180 grader før du blander ingrediensene i en bolle. Jeg brukte stavmikser med godt hell. Bruk en skje til å porsjonere ut rundstykker på bakepapir, og sett brettet midt i stekeovnen i ca. 25 minutter. Ta-daaa!

Såvidt jeg klarte å regne ut, ble dette næringsinnholdet per 100 gram rundstykke:
Energi    213,5 kcal
Protein   12,15 g
Fett        0,16 g
Karbohydrater    26,49 g

1 kommentar:

  1. Grunnen til at porsjonen var såpass liten er at den typen bakst er ferskvare. De er aller best samme dag, kan spises dagen etter, men så blir det tørre. Jeg har erfaring for at de heller ikke egner seg til frysing.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...