© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 14. november 2016

Utfordringer i hverdagen

Drittmobil! Drittutstyr! 

Jeg kjøpte meg ny mobil for over en måned siden, men jeg fikk ikke hentet den på posten før på lørdag pga. lang leveringstid. I dag kom ekstrautstyret som jeg bestilte fra en annen leverandør; panserglass og mobiletui. Jeg reagerte på at etuiet var i svart, så jeg måtte sjekke bestillingen min - og joda, jeg hadde bestilt i brunt! Gikk inn på firmaets nettside og så at den brune varianten ikke var på lager og regner med at de bare har sendt meg det svarte for å få ut ordren (som tross alt var over en måned gammel allerede). Ikke helt i godt humør over dette.

På plass foran PC-en min setter jeg meg ned for å montere panserglasset på mobilen. PC-pulten min er overfylt. Den nye mobilen ligger i eskelokket med en veileder, som igjen ligger oppå eska med ledninger og ting. Har man dårlig plass så stabler man i høyden!

Jeg fjerner håndleddsputa som ligger foran tastaturet og innser at jeg må tørke vekk støv og gamle smuler før jeg begynner arbeidet. Det skal jo helst foregå støvfritt for å unngå dritt under panserglasset. Så langt, så godt.

Og her begynner historien min å skjære seg. Jeg tar av beskyttelsesplasten på mobilen og observerer at overflaten ser helt perfekt ut under. Ikke et merke og ikke et støvkorn. Så tar jeg av beskyttelsen på panserglasset for å lime det på mobilen. Jeg har allerede funnet ut hvilken vei glasset skal plasseres, så det er ikke noe problem.

Men så legger jeg merke til noe! Øverst på mobilen, ved siden av frontkameraet, er det en firkant som det står NFC på. Skal den stå der? Skulle ikke alt som ikke skulle være fast på mobilen forsvinne når jeg tok av beskyttelsen? Jeg prøver forsiktig å plukke på firkanten med neglene, men får ikke umiddelbart napp. Panserglasset legger jeg forsiktig ved siden av PC-musa, ved siden av mobileskestabelen, før jeg plukker litt mer på firkanten. Lett frustrert finner jeg frem veiledningen som ligger sammen med mobilen oppi lokket, men der står det ikke noe opplysende. Kanskje det står noe i noe som ligger i selve mobileska? Jeg setter lokket på pulten, men finner ikke noe mer der, så jeg surfer etter bilder av mobilen for å se hvordan den skal se ut. Nettbildene på PC-en viser ingen slike firkanter, så jeg intensiverer arbeidet med å få av plastlappen. Det lykkes tilslutt, uten å sette for mange skjemmende fingeravtrykk på mobilen.

Men hvor ble det nå av panserglasset, da? En ekkel mistanke viser seg å stemme; jeg har satt eskelokket rett oppå panserglasset som lå med "smørsiden" opp i påvente av montering! Helsike! I det jeg plukker av glasset fra bunnen av eskelokket, faller det naturligvis rett i dørken under pulten, hvor hybelelefantene har formert seg verre enn stafylokokker på vekstagar i inkubator!

Passe sur plukker jeg opp panserglasset og ser hauger og dynger med støv henge fast. Jeg bruker våt- og tørr-vipene som medfulgte i et forsøk på å fjerne elendigheten, med varierende hell. Det blir liksom ikke helt prikkfritt uansett hva jeg prøver på, men tilslutt gir jeg opp og tenker at enten kan jeg kaste driten med en gang og ha en ubeskyttet mobil, eller så kan jeg prøve å montere møkka og se om det funker. Blir det for ille, kan jeg alltids ta den av igjen og kjøpe ny, noe som allerede er alternativet hvis jeg går for det første valget.

Den nye mobilen min ser sånn passe ut nå. Et ikke-perfekt deksel på en mobil som ligger i et etui med feil farge. Det kunne vært verre; jeg kunne fått feil mobil.

Jeg må visst rydde snart ... Ser du forresten den nye mobilen på bildet?
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...