© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 17. november 2016

Tråkke i salaten?

For endel uker siden kjøpte jeg meg et par hjertesalathoder til maten, og da jeg hadde forsynt meg med bladene, satte jeg stumpene i et glass med vann i et forsøk på gjengro salaten. Jeg har aldri forsøkt meg på dette, men sett utallige lenker til det på Pinterest - så jeg tenkte at hvorfor ikke forsøke?

Den venstre ble satt i vann før den høyre.

Den til venstre har omtrent ei ukes forsprang, tror jeg.

Det spirer!

Tror jaggu det funker, gitt!
Glasset ble jevnlig fylt opp med vann slik at plantene ikke skulle tørke ut, og jeg lot det stå i det østvendte kjøkkenvinduet.

I dag har jeg pottet den ene planten for å se om den fortsatt er liv laga. Et tips jeg fikk, er at jeg skal knipe av toppskuddet, for å få en tykkere vekst og ikke videre høydevekst. Det skal jo egentlig være et salathode, og ikke lange stengler, sant? Plantene er forøvrig satt tilbake i kjøkkenvinduet ettersom de ser ut til å like lysforholdene der.

ENDELIG fikk jeg brukt denne! Praktisk sak.

Benkepapir á la hagearbeid.

Det ferdige resultat. Spent på fortsettelsen!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...