© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 5. september 2016

Jeg trenger sympatiii!

Årrhh, skal si jeg fikk kastet på meg både det ene og andre her! Ikke bare har jeg blitt kuttet og sydd i, men plutselig gikk jeg rett på felgen fra opplagt på morgenen til gørrsyk på kvelden. Jeg våknet riktignok med en litt sår hals og skjønte at noe var på gang, men at det skulle sette meg SÅ ut av spill, så jeg ikke for meg.

Jeg var til naprapatbehandling på onsdag, og ble bare dårligere og dårligere utover kvelden. Torsdag formiddag måtte jeg ringe jobb og si at jeg ikke klarte stille på senvakta den dagen. Ettersom jeg hadde vært sykemeldt noen dager uka før, kunne jeg ikke bruke egenmeldinger for dette og måtte ordne sykemelding hos legen min. Derfor ringte jeg legekontoret mitt og fikk en endagssykemeldning. Optimist, vettu ...

Planen var å hente sykemeldingen fredag før jeg dro på kveldsvakt. Tidlig fredag morgen sendte jeg melding til jobb om at jeg måtte melde forfall også for den dagens vakt, og så sov jeg noen timer til jeg måtte dra til legekontoret og hente sykemeldingen og be om forlengelse av den til og med søndag, ettersom det også var jobbehelgen min.

På legekontoret ble jeg møtt av ei mutt dame som ikke klarte la være å poengtere at de ikke vanligvis likte å lage endagssykemeldinger nettopp av den grunnen jeg ba om forlengelse. Den kommentaren kunne hun spart seg, men jeg fikk nå ihvertfall forlenget sykemeldingen og dro opp på jobb for å fortelle de dårlige nyhetene til personalansvarlig hos oss. Heldigvis lot vaktene mine seg lett dekke opp, viste det seg. Takk og pris for arbeidsvillige kolleger!

Helgen har vært fylt med surklende lunger, rivende hoste og dårlig søvn. Antakelig har jeg fått bronkitt eller noe slik dritt. Jeg har sovet med hevet hode, så å si, for ligger jeg flatt blir det for mye hosting. Heldigvis er jeg mer komfortabel med bandasjene nå, men så har jeg sovet med sports-bh og en hold-in-lårtights (i mangel av noe bedre!) for å ha kontroll på nevnte bandasjer. Det har hjulpet litt, men jeg er virkelig lei av å ikke kunne ligge som jeg ønsker. Men de tre k-er har fulgt meg; camphoratum på nesa, cosylan i halsen og kleenex på nattbordet.

Denne uka kan jeg sannsynligvis ta stingene på bringa. Uka etterpå ryker stingene på låret. Det skal bli deilig! Jeg aner ikke hvordan det ser ut under stripsene, men jeg mistenker at ihvertfall ett sting har revnet huden.

Jeg ser frem til kroppen min normaliserer seg igjen. Stingene gjør at jeg ubevisst går skjevt, sitter skjevt, beveger meg skjevt. Høyresiden kompenserer for venstresiden. Nakke og skuldre er stive og anspente. Til og med mannen min kjente muskelknuter (han påstod til og med at han kunne SE en) på ryggen min, men om snaue to uker har jeg ny naprapattime.

Første arbeidsdag etter sommerferien var 22. august. Etter det har jeg faktisk bare jobbet 1,5 dag så langt! Mandag har jeg ny kveldsvakt og den er jeg veldig spent på. Nesa må ofte tømmes og jeg har dotter i begge ørene. Det surkler fortsatt når jeg puster og jeg hoster mye, så jeg vurderer faktisk å gå med munnbind hele tiden når jeg har pasientkontakt, og ellers være litt asosial med kollegene. Tirsdag har jeg heldigvis fri igjen.

Stripsene holder seg fortsatt på plass. Uvisst hvordan det ser ut under.
 

8 kommentarer:

  1. Uffa meg!! Masse god bedring!
    (og det er jo bra du er optimist, og ikke tar lang sykemelding med en gang:) Sjøl om det måtte til... kjenner ihgjen den der!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det går sakte, men sikkert, bedre. :)

      Slett
  2. Huff a meg, det der verken så eller hørtes godt ut. God bedring, håper du kommer deg raskt over kneika.

    SvarSlett
  3. sympatiklem, håper formen er bedre nå :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...