© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 22. august 2016

Nå er det slutt

Sommerferien er i dag ubønnhørlig over for i år. Tre uker med nesten bare fint vær! Vi har vært utrolig heldige med været i år. Den første uken ble tilbrakt på Vestlandet, og til vestlandsvær å være, så var den uken veldig grei. Stort sett sol og/eller oppholdsvær. Nesten ingen regndråper, hvis man ser vekk fra møkkaværet vi fikk ned fra Haukeli mot Bergen, og videre litt nord for Bergen.

Den andre ferieuka tilbakte vi alene hjemme, og fikk gått litt tur i solskinnet vi hadde.

Og den siste ferieuka var svigerfamilien på besøk hos oss og hadde nesten bare finvær her også. Den siste lørdagen var det overskyet og truende frem til regnet kom på tidlig ettermiddag.

Slikt kan man overhodet ikke klage over! 

Årets ferie har bydd på mye bra; Gudbrandsjuvet og Trollstigen, Stranda og gondolbanen opp til Roalden, tur til svigerfamiliehytta som skal legges ut til salgs fordi eierne blir for gamle og ingen kan eller ønsker å ta over, vennebesøk, turer rundt et vann og opp en hoppbakke. Tur over hengebro, PT-time og støle bein. Dagstur til Danmark, vandring på strand, rekemiddag med mine og hans foreldre samlet, service og EU-kontroll av bilen min og en liten omvisning på mannens nye arbeidsplass. Jobben hans har nemlig flyttet noen få meter til et annet bygg og større lokaler.

Jeg har handlet planter, pottet planter og tatt bilder av planter. Jeg har lekt sykepleier/doktor med svoger, som fikk en flis under hælen og trengte hjelp til å få den ut. Og jeg fikk en tekstmelding fra jobb med spørsmål om jeg vil bli vaktleder. Massevis av bilder har blitt tatt. Både i vest, sør og hjemme.

Og i dag er det tilbake til strieskjorta og havregrøten. Første arbeidsuke etter ferien blir ganske grei, og jeg begynner med kveldsvakt. Til onsdag skal jeg skjæres litt mer i. Det ser jeg ikke så veldig frem til.

Et sikkert tegn på ferieslutt: neglelakken må av!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...