© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 10. august 2016

Åkei, åkei

Så er jeg tilbake fra ferien, men fortsatt bare i min andre sommerferieuke. Og tenk - for første gang på 25 år har jeg faktisk høstferie! Møkkavær! Men jeg skal ikke klage for mye, for vi var faktisk ganske heldige med været på Vestlandet. Til tross for to dagers biltur i stort sett øs pøs (vi hadde strålende vær opp Setesdalen, men møkkaværet satte begrensninger på Langfossenstoppet vårt), ble Vestlandsoppholdet opplevd i nesten bare oppholdsvær. Vi gikk tre turer rundt et vann i nærheten, og en av turene inkluderte en tur opp unnarennet på noen nye hoppbakker som var under bygging.

Vi var også en tur til flotte Stranda og testet gondolbanen opp Roalden og fikk nytt utsikten over Stranda, Storfjorden og ørten fjelltopper - og kunne til og med se en glipe av horisonten i nord. På denne turen fikk jeg testet den nye turbuksa mi, og den var helt ypperlig. Spesielt fornøyd med lårlommene.

Utsikt mot nord fra Roalden. Horisonten skimtes til venstre.
På vei hjem etter ferien kjørte vi om Valldalen og Gudbrandsjuvet. Er du i traktene anbefaler jeg en stopp der for å nyte heftige naturkrefter. På veien videre stoppet vi på toppen av Trollstigen og nøt en fantastisk utsikt mot Åndalsnes. Vi klatret opp noen trapper som ledet ut fra veien mot utkikkspunktet, men stoppet ved det første skiltet vi kom til. Det var litt for bratt, litt for mange løse steiner og litt for mye respekt for høyde som stoppet oss.

På vei innover Valldalen.
Utsikt fra Trollstigen.
Etter Trollstigen kjørte vi til Dombås hvor vi inntok middagen på Moskusgrillen. Deretter satte vi oss som mål å kjøre i ett strekk til Grette Gartneri på Lier for å gjøre en kveldshandel. Det kommer kanskje et eget innlegg om det snart. Etter en times stopp på gartneriet dro vi videre hjem og ankom heimen litt over ett på natta. Det ble nesten 15 timers reise ...

2 kommentarer:

  1. Dere tok vel av i Drammen for å kjøre sørover, ellers hadde dere omtrent passert meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi kjørte via Oslo, tok en avstikker på Lier og fortsatte sørover på E39 hjemover. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...