© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 8. juni 2016

Fra kjøkkenhagen

Det ble litt stille fra min kant igjen, men det skyldes delvis innspurt til konsert med koret. Nå er konserten unnagjort og jeg er i ferd med å stille meg inn på sommer og sol. Og verandaliv.

Det vokser og gror nemlig godt på verandaen. Plantene ser ut til å trives så langt. Bare de får vann og sol i passende mengder, ser de ut til å ha det godt. 

Ripsbusken har vokst rundt 10 cm og blomstene er nå godt utviklede bærkart, om man kan kalle det det. Det er ikke store mengder vi snakker om, men nok til å få en god smak uti august eller når de er ferdig til høsting.


Klematisen min har også strekt seg godt siden den ble plantet. Jeg ser ikke antydning til blomsterknopper, men de kommer kanskje ikke før neste år. Den skal rekke å bli klippet litt ned i løpet av sommeren ihvertfall. Det ser jeg allerede nå.


Og "grønnsakene" mine trives også. Ruccolaen og salatsennepen blomstrer og har vokst seg høye, og rossosalaten breier seg nesten like mye som mizunaen. Sistnevne er forresten god å spise. Jeg har smakt på egen avling, og den anbefales.

Mizuna, rossosalat og lobelia.
 

2 kommentarer:

  1. Du må sjekke om din type Klematis skal/kan klippes. Jeg ville tenkt at det er lurere med noe høyere å klatre på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den kan klippes, ja. Det er en gruppe 3-klematis. Jeg tupper den bare når den blir for lang. Det er begrenset hvor mye plass den får lov å ta. Se forøvrig dette innlegget fra i mai: http://blafrende.blogspot.no/2016/05/verandahagen.html

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...