© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 9. mai 2016

På diett

Ok, så prøver jeg noe nytt - igjen. Som buzzador får jeg jo mulighet til å prøve ut enkelte produkter som jeg får tilsendt gratis i posten. Av og til får jeg også tilbud om å kjøpe et produkt til en rimelig penge for så å si min ærlige mening om det, samt buzze om produktet til andre. Denne gangen har jeg altså betalt en fjerdedel av full pris for å teste ut Swiss Diet i 28 dager. 


Før jeg sa ja til dette, søkte jeg på nett for å lese om andres vurdering og mening om dette produktet, men jeg fant lite om det som ikke var skrevet av firmaet selv. Da tenkte jeg at noen få hundrelapper var en liten pris å betale for å teste det ut, slik at andre kan få min ærlige mening og erfaring.

Hva er så Swiss Diet for noe? Firmaet skriver at det er den første vektreduserende geléen i verden. Den har et høyt fiberinnhold, og når man tar geléen sammen med et glass vann, vil fiberet svelle opp i magen og gi en økt metthetsfølelse. Fra Swiss Clinics nettside:
Swiss Diet fibergele inneholder Glucomannan-konjakk, som er kjent for sin evne til å absorbere væske. Fibergeleen vil ekspandere i kontakt med vann i magesekken siden Glucomannan kan absorbere 50-100 ganger sin egen vekt.
Anbefalt Glucomannan-dose er lavere enn for andre fibertilskudd og vi anbefaler alltid at du tar tilskuddet fra 15 minutter til 1 time før måltidet.
Studier har vist at Glucomannan også senker samlet kolesterolnivå og kan føre til et mer stabilt blodsukkernivå i kroppen. Glucomannan reduserer kolesterolinnholdet i blodet ved å redusere opptaket av kolesterol i tarmen.
Produktet er vannoppløselig og derfor skånsom mot magen, motvirker forstoppelse og gir bedre fordøyelse.
Jeg begynte med dette i dag, søndag, men har bare tatt to av de tre dagsdosene man skal ta. Fargen på geléen er mørkere enn på reklamebildet. Konsistensen er nokså melen, og når jeg tygger med geléen i munnen, knaser det litt mellom jekslene. Smaken er som et litt mindre søtt syltetøy og helt grei.


Den første porsjonsposen rev jeg over på tvers av hele posen, og det var ikke et smart sjakktrekk. Det ble klønete å få ut innholdet. Tenkt deg å klippe av hele kortsiden på en majonespose for så å porsjonere det ut på skiva. Da jeg skulle åpne den andre porsjonsposen oppdaget jeg at avrivningssporene skrånet opp, og dermed forstod jeg at man kunne rive av et hjørne uten problemer, og da ble det mye enklere å få ut innholdet.


Det gjenstår å se om dette vil medføre en vektreduksjon og få slutt på småspisingen min på kveldene. Etter inntak av to poser og ca. 1874 kcal i løpet av dagen, er jeg overhodet ikke sulten i skrivende stund - men jeg avsluttet dagen med småspising og snacking.

Vekt ved oppstart: 88,4 kg (opp en halvkilo fra siste måling).


#swissdietbuzz #swissdiet #swissclinic #buzzador

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...