© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 29. april 2016

Romfart

Årrhh! Jeg er så fornøyd med garderoberommet vårt! For noen dager siden gikk jeg gjennom alle overdelene mine; tunikaer, gensere, topper. Det meste av det jeg eier, kommer jeg nå inn i igjen! Noen få klesplagg ble plassert på øverste hylle i påvente av ytterligere noen kilos vektnedgang.

I dag gikk jeg gjennom alle buksene mine. Flere nye, gamle bukser passer meg igjen. Et par av dem var jeg spesielt fornøyd med og kommer til å bli favoritthverdagsbukser. Den ene hadde jeg sågar ikke en gang tatt av merkelappene fra. Den lå nederst i buksebunken i en kommodeskuff, men har nå blitt plassert øverst i de nye hyllene. Noen av buksene har blitt litt for store, og spares i tilfelle vekta går feil vei en gang. Buksene er jo tross alt ganske fine og fullt brukbare, men bare litt for store. Kjekt å ha til en regnværsdag?

Og så rosinen i garderoberomspølsa! Jeg har tatt en helt egen skuff til bare hårpynten min! Alt på én plass! Jeg er SÅ fornøyd! Til nå har hårstrikk, gamle hårbøyler fra 90-tallet, hårspenner m.m. vært plassert spredt og i forskjellige beholdere. Én rosa Glitter-pose (æsj) har inneholdt de mest brukte strikkene og en gammel Ikea-plastboks med lokk har inneholdt noe jeg hadde glemt var. Og så litt rundt omkring etter hvor det var greiest å legge det fra seg. 

Men nuh! Bare gjennomtrengende ro og tilfredshet over samling og oversikt over alt rasket! Noe skal kastes når jeg gidder gå gjennom brukbarheten av de forskjellige tingene. Og så blir det vel noen passende oppbevaringsbokser i skuffen for å ha et litt bedre system, tross alt.

Den ene kommodeskuffen inne på soverommet har inneholdt alt jeg har eid av sokker, strømper og strømpebukser. Den var studd, for å si det mildt. I dag har jeg fordelt innholdet av den ene skuffen til totalt tre skuffer med litt mer oversikt. Én skuff i garderoberommet til "nylon"-strømper og -strømpebukser. Én skuff (den gamle bukseskuffen) til jobb- og treningssokker. Og én skuff til vanlige hverdagssokker. Herlighet for en luksuriøs bruk av plass! Jeg blir rent euforisk.

Store barn, store gleder. En hel skuff med bare hårpynt er nok til å glede en voksen dame.
 

1 kommentar:

  1. Etter sånne endringer her må jeg ofte bare gå inn i rommet for å se og så smile for meg selv.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...