© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 24. april 2016

Forbedringer

Noen ting bare vet du må gjøres i boligen. Vi få tatt verandagulvet! Vi få hengt opp det bildet! Vi få vasket vinduene! Vi få ordnet bedre belysning på stua! Vi gå over det elektriske! Men ting tar tid. Ihvertfall når jeg er involvert, for jeg skal analysere, sammenlikne, få oversikt, bestemme meg. Det er ikke gjort i en håndvending, for å si det slik.

På soverommet har vi et kott, et lite ekstra rom uten vindu, som har fungert som roterom siden vi kjøpte huset i 2011. Ikeahyllene langs to av veggene overtok vi etter forrige eier, og de har fungert som kles- og altmulighyller. Innerst stod det et klesstativ kjøpt på Jysk for 99,- til da vi leide leilighet etter at vi flyttet fra Oslo. Det stativet stod nå med rulleføttene mot ene veggen og stengene støttet mot andre veggen. Mer eller mindre i oppløsning, altså. Der har tunikaene og blusene mine hengt siden vi flyttet inn, og jeg har ikke tørret å røre stativet for annet enn å henge fra meg tøyet på. Hvis jeg så litt ekstra hardt på det, har jeg vært redd det skulle kollapse.

Men ganske raskt innså vi at vi få tatt det rommet snart!

Og plutselig skal vi det! Stadig mas på reklameradioen fikk meg til å sjekke på nett om firmaet var etablert i nærheten, og sannelig var det nyåpnet kontor! Så fikk jeg gratisbilletter til boligmessen og der var firmaet representert og vi ble alvorlig fristet. Så mye fristet at vi var innom kontoret deres, oppgav egne mål og fikk senere tilsendt en skisse på mulig walk-in-closet-løsning.

I påsken tenkte vi litt og regnet på finansene. Litt dyrt, men overkommerlig, kom vi til. Norsk Tipping er stadig like gjerrige, så vi må klare oss på egne lønninger som folk flest. Så vi troppet opp på kontoret deres igjen i forrige uke, sa at dette ville vi gå for og avtalte befaring slik at de kunne måle skikkelig selv. Vi fikk prutet prisen ned noen tusenlapper og endret litt på skissene.

Og allerede til mandag kommer de for å gi oss et skikkelig garderoberom! Dette blir stas!

Første skisse. Vi har gjort noen små endringer.
 

2 kommentarer:

  1. Utrolig deilig med ting som blir gjort! Gratulerer med ny garderobe!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jah! Gleder meg til de er ferdige i morgen! Spent på resultatet. :D

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...