© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 18. april 2016

Crisps

Jeg har fått lov å være buzzador nok en gang i år. To ganger på kort tid. Verden står ikke til påske. Denne gangen var det Kims Crisps jeg fikk teste ut. Jeg hadde allerede smakt den ene smaksvarianten, for produktet er jo ikke akkurat blodferskt.


I posten fikk jeg tilsendt begge smaksvariantene som fins så langt; smaksrik paprika og urter & creme fraîche. Én stor pose av hver og to små poser av hver. Jeg hadde med begge smaksvariantene på jobb en kveld, og lot kollegene teste dem ut.


Begge kollegene likte best paprika-smaken. Selv er jeg litt ambivalent. Egentlig er jeg ikke så glad i paprika, men så var den litt god likevel. Urte-varianten hadde en litt lei smørsmak jeg ikke hadde helt sansen for.

Ettersom jeg fortsatt driver og teller kalorier, kikket jeg rimeligvis nøye på dette. Produktet gir inntrykk av å være et "sunnere" alternativ enn chips fordi det inneholder 60% fullkorn og 30% mindre fett. Ettersom dette er et nytt produkt, lurer jeg på hva det er mindre fett i forhold til? Lureri, i mine øyne. At produktet har mye fullkorn merkes. Det er liksom litt å tygge i. Og kalorimessig? Det er like mye eller flere kalorier i disse sammenlignet med vanlig chips. Ingenting å hente på sunnhetsskalaen der, altså. Du kan like gjerne spise chips.

Vil jeg anbefale dette til andre? Tja, hvis du liker det, så go for it. Det kommer neppe til å bli kjøpt av meg i fremtiden. Jeg foretrekker nemlig vanlig salt chips hvis jeg først skal ha noe slikt.

Det ble nesten spist opp på vakt.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...