© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 13. mars 2016

En bok-gi-bort

AVSLUTTET!

For en god stund siden fikk jeg dobbelt opp av ei bok, og en liten stund etter at jeg hadde tenkt å gi bort den boka på denne bloggen, kjøpte jeg en annen bok som jeg også kunne gi bort i samme anledning. Og så skjedde det ikke noe på veldig, veldig lenge. I hvert fall over et år.

Men nå, altså. Nå har jeg endelig tatt bilde av begge bøkene og bestemt meg for at det jammen var på tide å bli kvitt dem, og dermed sparker jeg denne gi-borten i gang!


Bøkene du kan få er Camilla Läckbergs "Fyrvokteren" (innbundet) og Sara Gruens "Vann til elefantene" (pocket). Jeg prøvde forsiktig å ta av prislappen på pocketboka, men den satt så godt at jeg fant det lurest å la prislappen bli værende. Boka er like lesverdig uansett.

Hvis du klikker på boktitlene, så vil lenkene ta deg direkte til bøkene i en nettbutikk hvor du kan lese om dem. Hvis det blir for vrient for deg, står det følgende der:

Om "Fyrvokteren": Den syvende boken i suksesserien om politimannen Patrik Hedström og forfatteren Erica Falck i Fjällbacka. Det er en lys sommernatt. En kvinne kaster seg inn i en bil. Hendene på rattet er blodige. Med den lille sønnen sin i baksetet flykter hun mot det eneste stedet der hun kjenner seg trygg: øya Gråskär utenfor Fjällbacka, der familien hennes har bodd i generasjoner. Et par døgn senere myrdes en mann en leilighet i Fjällbacka. Han var nyansatt økonomisjef i kommunen. En samvittighetsfull og vennlig person, som etter mange år har vendt tilbake til barndommens trakter. Ingen har et vondt ord å si om ham. Men Patrik Hedström og kollegene ved Tanumshede politistasjon oppdager snart at livet hans var fullt av hemmeligheter. Det viser seg at mannen besøkte Gråskär like før han døde. På folkemunne kalles øya Gastholmen: Det sies at de døde går igjen der, og at de har noe å fortelle de levende.

Om "Vann til elefantene": USA, 1931. Jacob er en 23 år gammel veterinærstudent. Skjebnens luner kaster ham ut i en vagabondtilværelse sammen med et annenrangs sirkus hvor han får jobb som dyrepasser. Her møter han Marlena, en av stjernene i forestillingen, og Rosie, en elefant som ikke vil la seg trene. Dette er en burlesk fortelling om kjærlighet, vennskap og mot i depresjonstidens USA. 

Jeg trekker to vinnere, som får hver sin bok, rett over påske - onsdag 30. mars. Skriv hvilken bok du ønsker, evt. ikke ønsker. Førstemann som trekkes får ønsket sitt. Hvis andremann absolutt ikke ønsker den boka vedkommende trekkes til (Du har den kanskje fra før?), trekker jeg heller en ny vinner helt til vinneren har ønsket seg den gjenværende boka. Forstår du hva jeg mener?

Du kan øke vinnersjansene dine ved å dele gi-borten på bloggen din (bruk det øverste bildet), dele på Facebook (lenk til denne bloggens fb-sak om gi-borten) eller dele på Twitter (tagg med @rodhettesverden). Skriv i så fall hvor du har delt, så jeg kan sjekke. Lykke til!

 

14 kommentarer:

  1. Hei! Vil gjerne vinne "Fyrvokteren" av Camilla Läckbergs. Ha en fin kveld :)

    Mvh. Helene - helene-vaga@hotmail.com

    SvarSlett
  2. Hei. Ja ønsker gjerne og vinne en bok, er veldig glad i elefanter :) Trykket på den facebook- og twitterknappen ovenfor så får håpe flere finner veien hit. Mvh. Frode

    SvarSlett
  3. Hei! Disse har jeg ikke lest, så jeg blir gjerne med i trekningen. Ønsker meg mest 'Vann til elefantene' om jeg skulle ha vinnerlykke. ;)
    Deler på min bloggs venstreside.
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg har ikke lest noen av dem, så jeg vil gjerne være med i trekningen.Krysser fingrene og har "Fyrvokteren" som førstevalg:) God påske!
    Mvh Ellen (elkris-l@online.no)

    SvarSlett
  5. Hei!
    Jeg blir gjerne med i trekningen. hadde blitt glad for begge :)

    i_Sen3@yahoo.no

    SvarSlett
  6. Elsker bøker! Ønsker meg Fyrvokteren, men tar gladlig i mot den andre viss det blir tilfelle :)

    sighal@live.no

    SvarSlett
  7. Fyrvokteren hørtes spennende ut. Jeg har dilla på lesing, så det hadde jo passet utmerket! :-)

    SvarSlett
  8. Hei, deltar gjerne,Fyrvokteren er førstevalget men tar gjerne imot Vann til elefantene også. Mvh. Vigdis - viva301@hotmail.com

    SvarSlett
  9. Jeg har utrolig lyst til å vinne en av de to bøkene!! Hadde blitt glad for begge to, men å vinne "Vann til elefantene" hadde vært ålreit :-)

    hanna.kjemperud@hotmail.com

    SvarSlett
  10. Så koselig av deg! :D
    Håper å vinne "Fyrvokteren" av Camilla Läckberg.

    Mvh Beate
    beate_myran(ætt)hotmail.com

    SvarSlett
  11. Håper å vinne "Vann til elefantene" :) Ida Lind
    urettferdig(ætt)live.com

    SvarSlett
  12. åå jeg ønsker meg egentlig begge .. men fyrvokteren er nr 1 ) ønsker deg en fin avslutning på påsken :)

    mvh
    Kjerstin
    wilak@online.no

    SvarSlett
  13. glemte i farten men delt på FB :)

    Kjerstin

    SvarSlett
  14. Jeg vil gjerne vinne vann til elefantene. margrethekarijord(ætt)gmail.com

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...