© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 28. februar 2016

Buzzador-middag

Jeg er buzzador, og får av og til lov å prøve ut noen nye produkter mot at jeg sier min ærlige mening om dem. Det er i grunnen veldig sjeldent jeg blir trukket ut som passende medium for deres produktuttesting, men denne gangen var det endelig min tur. Resultatet ble (nesten) gratis middag og litt masing om det i sosiale media.


Produktet jeg fikk teste var Santa Marias Asian Wok Pad Thai-saus. Vi er veldig glade i sursøt saus, men denne gangen var det altså en ny saus for oss. I pakken jeg fikk i posten fulgte det med en liten brosjyre med oppskrift på "Pad Thai - en klassiker". Den inneholdt peanøtter, hvitkål, egg m.m. - men vi er vanedyr og valgte å gå for de grønnsakene vi vanligvis har i vår wok.


Kjøttet ble først stekt, deretter grønnsakene og så ble alt blandet sammen i wokpanna før sausen og sesamfrøene ble tilsatt. Da dette var godt blandet, helte vi de kokte eggnudlene oppi og kokte inn sausen litt før maten var klar til servering. Det står at ett glass med saus holder til 3-4 personer, men vi pleier bruke ett glass til bare oss to.

Mannen og jeg har litt forskjellig smak. Jeg liker mildere mat enn ham, og han liker overhodet ikke brokkoli og sjampinjong. Jeg plukket derfor ut brokkolien og soppen før jeg delte resten halvt om halvt. Og mens jeg var tilfreds med dette, toppet mannen sin porsjon med jalapenos og søt paprika. Hver sin smak, altså.



Sausen passet veldig godt til dette. Den er nokså mild, med et bittelite hint av pepper eller chili. Ikke noe som bør avskrekke noen fra å teste ut denne sausen. Mannen beskrev den som "en szechuansaus uten den sterke smaken" og jeg skjønner hva han mener. Når vi går lei av sursøt, szechuan eller teryaki-saus, så er Pad Thai et absolutt utmerket alternativ. Vi er, som sagt, vanedyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...