© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 5. desember 2015

Progresjon

Så ble det sirupsnipper i år også, likevel. Eneste variasjonen fra de to forrige årene var at jeg valgte lett matfløte i steden for den vanlige matfløten.

Det anbefales ikke!

Maken til hard og kjevlemotvillig deig skal man lete lenge etter! Jeg kan ikke huske at deigen ble så hard de forrige gangene. I fem timer holdt jeg på å kjevle og steke merakkelset, og jeg var så møkka lei til slutt at du nesten ikke vil tro det. Hvis (og akkurat nå er det et stort hvis) jeg lager igjen til neste år, så blir det med vanlig matfløte! Jeg så et sted at noen hadde laget kakemenn med sukrin i stedet for farin, så kanskje det er noe for neste forsøk? 


Årets batch.
I går ble endelig ytterdøra vår byttet ut. Tror vi bestilte den i august, så det har jammen tatt sin tid - men nå er det altså endelig gjort. Akkurat i tide til besøk av Synne. Jeg hører hun røsker litt i vegetasjonen rundt huset mens jeg skriver dette.

Når det gjelder lyslenkene beskrevet i forrige innlegg, har de ankommet nærmeste postkontor. De hentes i løpet av dagen. Det blir spennende å se om vi har fått riktig ordre. Det er usikkert om lysene blir hengt opp i løpet av helga, for Synne skaper litt dårlig stemning ute nå.

På torsdag var vi på julebord med mannens kolleger. For anledningen hadde jeg vært hos frisøren og fått en decennial styling. Forrige gang jeg stylet håret var til bryllupet vårt. Jeg advarte frisøren om at jeg har glatt hår, og hun jobbet med det i tankene. Det varte omtrent til jeg kom hjem fra byen ... Særlig venstresiden min var gjenstridig, og da jeg var kommet hjem så var mye av bølgene der borte. Så mye var den behandlingen verdt ... Men jeg dro på julebord med utslått hår og det er ikke noe jeg gjør i utrengsmål, for å si det slik. Og så fikk jeg testet slike påklistrede tatoveringer. Det funket bra. :)

Underarmen min.
Den ene guppy-hunnen i karanteneakvariet ser ut til å være soppangrepet, så jeg må kjøpe medisin i løpet av dagen. Jeg håper det går raskt over, for jeg vil ha friske fisker som kan flyttes over i 60-literen! Jeg hadde egentlig tenkt å flytte dem over denne helgen, men det ser ut som jeg bør vente ihvertfall ei uke til.

6 kommentarer:

  1. Kremfløte! Her er det snakk om karamell.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kremfløte? Ja, det forklarer nok at årets deig ble særdeles vrien! Takk for rettelsen, det skal sporenstreks noteres i den utskrevne oppskriften! Hva tror du om å erstatte farin med sukrin, da?

      Slett
    2. Jeg har ingen erfaring med sukrin så det kan jeg ikke si. Jeg tenker at det er bedre å bruke de gamle oppskriftene, lage bittesmå porsjoner og kose seg med 10 supergode kaker enn å spise 25 halvgode, men sunnere.

      Slett
    3. Ja, du har nok mye rett i det! Nå skal det likevel sies at selv om deigen var en mare å kjevle ut med lett matfløte, så var det ingenting å si på smaken. Den var, så vidt jeg kan huske, like god som tidligere. :)

      Slett
  2. Jeg er imponert over at du får til sirupssnipper i det hele tatt, for det gjør nemlig ikke jeg.
    Håper du hadde det koselig på julebord.

    Vivis fotoblogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Sirupsnipper er slett ikke vanskelig å lage, særlig ikke om du følger oppskriften til "Jul i bestemors hage" til Åshild som kommenterte før deg her. Direktelenke i Desember!-innlegget for to poster siden. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...