© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 2. desember 2015

Lyslenkefrustrasjon

Det er jo bare helt uTROlig hvor vanskelig det skulle være å kjøpe korrekt lyslenke til å pynte verandarekkverket med! De foregående årene har vi brukt Sirius' Easy-Line, men forlengerlenka var ødelagt og start-kitet hadde en god del ødelagte lys, så vi valgte å starte fra begynnelsen igjen.

Jeg synes istapp-lenker ser fint ut, og lyser mer opp enn en enkelt lysledning, så da falt valget på Sirius' Top-Line-serie. Egentlig hadde vi tenkt å kjøpe nytt startsett og bruke den gamle Easy-Line på baksiden av huset, men det er jo klart at to forskjellige serier (Top-Line og Easy-Line) fra samme produsent ikke kan kobles sammen!

Altså - helt nytt, da.

Men overalt hvor vi kikket, har vi bare funnet start-kitet (2,5 meter - ikke allverdens) og ingen påbygnings-kit (også 2,5 meter - men til nesten halve prisen). I dag skulle jeg virkelig ta runden, for det måtte da finnes én butikk som hadde et påbyggingskit?

Jeg var innom Christiania Belysning, Lampehuset, Åhléns, Christiania Glasmagasin, Jernia, Rusta, Elkjøp, Jula, Bohus, Jysk, Møbelringen, Plantasjen, Home & Cottage, Hageland, en lokal elektrobutikk og enda en Lampehuset-butikk. Ikke bare hadde de ikke påbyggingskitet, men hver jækla kjede må jo ha sin egen jækla lyslenkeserie!! Kunne ikke flere hatt de samme merkene og gjort livet lettere for kundene? Ok da - tre av butikkene hadde Sirius-merket, men kun én hadde utelysene. De to andre hadde bare de kulelyslenkene som er så i vinden for tiden. Jepp, de er produsert av Sirius.

På Christiania Belysning fikk jeg opplyst at de sjeldent eller aldri hadde inne forlengerlenker. På spørsmål om hvorfor (Start-kitet er jo bare 2,5 meter! Rekker jo ikke lange biten, det!), fikk jeg til svar at folk flest ikke kjøpte det. Hva grunnen til det var, kunne hun ikke svare på. Kjøper virkelig folk en haug startkit som de kobler sammen og betaler nesten dobbel pris, i stedet for å være litt mer økonomiske?

Jeg blir helt matt! Endte opp med å kjøpe ett startkit, og før vi legger oss ikveld skal forlengerlenkene bestilles på nett. Så fremt de er på lager. Med vår lyslenkeflaks er de enten tomme eller leverer ikke før romjula ...
 

2 kommentarer:

  1. For de billigere utgavene fra for eksempel Europris var ikke aktuelle?

    Håper den dere bestiller kommer i tide. Da blir det bilde på bloggen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi kikket på Clas Ohlson sine produkter, men så leste vi anbefalingene under, og da fant vi raskt ut at ikke de var noe å satse på. Noen hadde blitt ødelagt over sommeren, andre etter bare ei uke ute. Derfor forkastet vi de fleste billig-merkene og håper at vi betaler for kvalitet.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...