© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 18. desember 2015

Innspurten starter

I dag hadde jeg en dag helt fri til å gjøre hva jeg vil eller må. Nest siste julegave ble kjøpt til min svigerinne (den siste kjøpes på nett i løpet av de nærmeste dagene) og jeg fikk handlet litt småtterier til akvariene mine. Deretter var det hjem for å pakke inn de gavene som trengte det, så nå er jeg altså nesten helt ferdig med dem. Etterpå satte jeg meg ned og skrev julekort så blekket sprutet. Lovlig sent i år, så de fleste ble bare enkle julekort med en kort hilsen på. Jeg må huske å postlegge dem før kveldsvakten på fredag.

Kirsebærreke (Wikipedia)
Og så har jeg rengjort den 17 liter lille AquaBoxen jeg hadde de to amanorekene mine i. Rekene ble flyttet over i den nye 60-literen tidligere i høst, og etter det stod 17-literen tom foruten plantene. Den så nokså ustelt ut med en del algevekst, men da jeg fikk tilbud om å få gratis kirsebærreker var det på tide å rengjøre den igjen. Jeg har jo planer om å ha den som et slags karantenekar, og kvitte meg med 30-liters biorben som har fungert som karantene for de nye neontetraene og guppyene jeg kjøpte i høst. De fiskene skal forøvrig flyttes over i 60-literen denne helgen, og da er det mulig at biorben tas ut av bruk. Det kommer an på om jeg klarer få med meg all yngelen. Nå høres det ut som de kreler, men det er bare snakk om 3-5 stykk - og de er bittesmå og lynkjappe.

Jeg måtte tømme hele AquaBoxen og fylle på på nytt, så nå ser den så utrolig fin og ren og lys ut med sin hvite grus og grønne, frodige planter. Kjøpte Micranthemum 'Monte Carlo' som skal få lage et bunnteppe i karet. Spent på hvordan det blir!

Bildet er lånt fra Tropicas nettside og viser planten som "gresset" helt foran i karet.
I helgen må vi få julehandlet maten vi trenger og vasket og ryddet. Gjesterommet må klargjøres, for slik det er i dag, er det så vidt man kan gå uhindret fra ene enden av rommet til det andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...