© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 1. desember 2015

Desember!

Plutselig er det desember igjen og ingen antydning til julestemning er å kjenne. Vi var på et julemarked i nabolaget forrige helg, men det var ikke så mye som fristet. Jeg kjøpte et trykk fra den kunstneriske naboen over veien til julegave, og et bilde av glasspingviner til oss selv. Det var kunstneren selv som solgte dem på markedet og han håpte at pingvinene ville være snille hos oss og ikke stikke av.

Nå er det tre uker siden de nye guppyene og neontetraene ble sluppet fri i karantenekaret, og om ei uke kan jeg endelig flytte dem over dit de skal være. De ser alle friske og raske ut og jeg har allerde sett fem yngel! Jeg tror det er guppy-yngel, men de er så små at det er vanskelig å se. Skulle gjerne delt bilde med dere, men de små er enda vanskeligere å ta bilde av enn de store. Tro meg - jeg har prøvd.

Kostholdsendringene holder seg og vekta har vært stabil i et par uker nå. Det skyldes nok en og annen fristelse jeg har falt for. Dessverre har jeg ikke blitt noe flinkere til å komme meg over dørstokken, men jeg gir ikke opp håpet om at det en gang skal løsne. Denne måneden kommer til å bli en eneste lang prøvelse i å motstå gastronomiske fristelser og jeg tror det kommer til å bli fryktelig vanskelig. 

Favorittkveldsmat!
Denne uka har jeg "juleferie". De siste feriedagene tas ut før nyttårsskifte (og noen overføres til neste år) og jeg skal forsøke å være flink husmor. Mandagen begynte ikke like bra som tenkt, da jeg ikke kom meg opp på ei skjebelig tid. Men jeg fikk ihvertfall gjort litt småtterier i heimen og kjørt to vaskemaskiner, samt planlagt noen innkjøp. Tirsdag er det trening og kor, og da skal jeg også kjøpe inn ny lyslenke til verandaen da den gamle hadde havarert siden i fjor. Og supplere med det jeg trenger til å lage sirupsnipper. Opprinnelig hadde jeg ikke tenkt å lage sirupsnipper i år, men ettersom huset blir fullt i jula må jeg ihvertfall diske opp med noe hjemmelaget, enda så analfabet jeg er på kjøkkenet. Og så har jeg plommelikøren, da. Hvis den blir drikkendes, selvsagt.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...