© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 9. november 2015

Utskeielser

Fargerike guppyer
Jeg har kjøpt guppyer! Fem stykker. Én hann og fire hunner fordi hannen visstnok er en skikkelig kåt skapning som bare har to ting i sitt lille hode; mat og parring. Umiddelbart etter at de kom oppi det nye, midlertidige akvariet hang de i vannskorpa alle fem. Det er sjeldent et godt tegn, så jeg var litt bekymret for dem da jeg la meg. Alle vannverdiene mine var fine, så jeg antar at det skyldes overgangen fra butikkvann til mitt vann. Neste dag, søndag, var ihvertfall guppyene mer aktive og brukte hele vannvolumet, så nå tror jeg de trives bedre. De er skikkelig vriene å ta bilde av, for de er så aktive, men så snart jeg klarer det, kommer det nok et bilde av dem her.

PT-en min har meg jo på diett, men jeg har bestemt meg for at i helgene har jeg lov å skeie ut litt. Også i middagsveien. Riktignok var det farsdag, men ikke er mannen min en sådan og ikke bryr min far seg om slikt, så hadde vi likevel biff. Mannen elsker biff, men tør ikke lage selv fordi han er redd han skal gjøre noe feil. Han sikler alltid på biffkjøtthyllene når vi handler sammen i butikken, men han tør aldri kjøpe noe. Denne gangen hadde jeg ikke tålmodighet med det og ba ham plukke ut noe til søndagsmiddagen. Han fikk den servert nesten som han ville ha den. Min ble litt mer rød i midten enn ønskelig, men smakte likevel helt fortreffelig.

Ikke bare var det første gang vi hadde ordenlig biff hjemme, men jeg fikk det sannelig for meg å lage hasselbackpoteter for første gang også. Det var jo overraskende enkelt. Neste gang skal jeg ha på litt mer krydder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...