© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 18. november 2015

Nesebeskuelse

Nå har jeg vært innom ØNH-poliklinikken for å sjekke de øvre luftveiene for eventuelle feil og årsaker til slimhoste, dårlig luktesans og noe tett nese, men alt så visst helt greit ut. "Slanke mandler" og fine stemmebånd, fikk jeg høre. Ingen polypper eller andre utvekster noe sted. 

Jeg ble beglodd i både svelg ("gap opp og si aaaaa") og nese uten at noe unormalt ble funnet. Det er jo i seg selv en bra ting, men det hadde vært greit å bli kvitt disse småplagene mine. Jeg har hatt dårlig luktesans i mange år uten at jeg vet hvorfor. Jeg hoster ofte opp en liten slimklatt når jeg skal rense stemmen og småhoste (Sabla upraktisk!). Og nesa er ofte litt tett slik at luftflyten ikke er så god som den burde, noe som kan være småplagsomt når jeg har lagt meg på siden for å sove, og jeg blir tvunget til å puste med munnen fordi nesa blir tett.

Intet som forsvarer en CRP mellom 15 og 25 de siste ti årene. Eliminasjonsmetoden er forsåvidt grei, men når alt er eliminert vekk så er det ikke mer som gjenstår å undersøke, og da står man der og er like klok som før man begynte rundreisen i helsevesenet.

Jeg antar at dette var slutten på diverse poliklinikkbesøk på ei stund. Om ei uke har jeg time hos naprapaten igjen. Jeg håper hun kan fikse begge skuldrene mine, for nå har særlig den høyre begynt å yppe seg. Den ble aldri god etter at jeg sov forkjært for snart halvannen uke siden.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...