© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 13. oktober 2015

Ny dør

Vi trenger ny ytterdør. Den gamle står skjevt og på en dårlig dag er det en relativt stor sprekk mellom dør og karm som både lys og varme lekker ut/inn gjennom. Vi bestilte derfor ny dør i juli og oppga innvendige mål og betjeningen fant frem til riktig produkt. 

Ettersom vi ikke ønsket en av standardfargene, men en tilpasset farge ("dempet sort"), tok det lengre tid før døra ville bli leveringsklar. Til slutt fikk vi en leveringsdato i oktober, og vi avtalte med et lokalt firma at de skulle hente døra og komme til oss og montere den.

Dagen opprant og håndverkerne kom med døra som avtalt. Ei dør som var for liten i målene! Vedkommende som hadde tatt i mot målene av oss hadde bestilt feil dør. Skuffet, oppgitt, irritert og litt forbanna ble firmaet oppringt, og fikk alle mål på nytt, denne gang oppgitt av en av håndverkerne. Etter litt surmuling gikk de også med på å ta tilbake døra og levere en i korrekte mål.

Som først må males i "dempet sort".

Vi fikk nettopp ny leveringsdato av dem; begynnelsen av desember. Bare fem måneder etter bestillingen. Det går ikke akkurat lynkjapt!

Noe å se frem mot ...
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...