© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 26. september 2015

Oppgradering

Jeg er alltid veldig skeptisk til å kjøpe brukte ting av fremmede folk, men jeg har lenge vurdert om jeg skulle kjøpt et litt større akvarium. Jeg har to små fra før, men på grunn av størrelsen har de sine begrensninger. 

Det første akvariet jeg kjøpte var en 30 liters biOrb i 2009 og jeg har vært veldig fornøyd med det. Jeg har hatt platyer, ancistruser og neontetraer der i årenes løp. Vedlikeholdet har vært veldig overkommerlig.

For ett eller to år siden kjøpte jeg også en 17 liters AquaBox som var tenkt til å være et karantenekar.  Det ble det ikke, men jeg har i stedet et par reker og en snegle (med avkom) der. Og muligheten til å slenge oppi en fisk eller to i karantene hvis nødvendig.

Men så har det liksom stagnert. På grunn av størrelsen er det grenser for hvilke og hvor mange fisk jeg kan ha i akvariene. Enten fikk jeg slutte helt med dem, eller oppgradere til større akvarium, med alt hva det koster i tid, penger og innsats. Og mye på grunn av pengene har jeg bare latt tingene være som de er.

Inntil jeg så at noen ønsket å kvitte seg med et litt større akvarium på en facebook-gruppe. Etter litt vurdering og frem og tilbake med selger, var vi ute og så på det brukte akvariet i går. Det så i grunnen greit nok ut. Lyset funket, glasset så helt ut, og både heater, timer og pumpe fulgte med - og til den prisen taper jeg lite om det går i dass.

Så nå er jeg den stolte eier av en 60 liters Eheim Aquastar som må rengjøres grundig og som trenger litt nytt utstyr (bunnmedium, filter m.m.). Det er godt jeg har god tid!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...