© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 13. august 2015

Føflekkfjerning

Det er jo aldri en god tid å bli lettere handikappet på. Uansett når man blir det, så er det upraktisk og gjør hverdagen litt mer omstendelig. Jeg tenkte at det var lurt å fjerne en føflekk i sommerferien, før jeg begynte å jobbe igjen. Det var ganske lurt tenkt.

Det var ikke like lurt når man skulle begynne med PT-trening igjen etter PT-ens ferie. Jeg rakk én trening før jeg fikk treningsforbud.

Jeg har jo dette syndromet mitt som gjør bindevevet mitt svakere enn hos folk flest. Så da doktordama hadde fjernet føflekken og snurpet igjen såret, kikket hun nærmere på arbeidet sitt og konkluderte med at det måtte en ny omgang med snurping til for at huden skulle holde. Ett av stingene var nemlig allerede begynt å dra så mye i huden at det så ut til å revne. Ergo, dobbel snurping på meg.

På med antibakteriell salve, en liten bandasje til å dekke over arbeidet hennes og så tok hun godt tak i leggen min og dro til med sykehustape for at sårkantene skulle få ligge mest mulig avslappet mot hverandre for å hindre at stingene revnet og å gi gode grobetingelser. Så gikk hun på leting etter sportstape til å ha over hele herligheten.

Det fant hun dessverre ikke, så det måtte jeg sørge for selv. Hun tok gasbind rundt leggen for å beskytte festlighetene mot buksebeinet, og så ble jeg sendt hjem. Bare for å oppdage at jeg hadde kastet den 18 år gamle sportstaperullen uten å kjøpe ny. Heldigvis skulle jeg likevel ut, men det tok litt ekstra tid å få tapet leggen min ferdig.

Doktordama er fastlegen min som har kommet tilbake etter to år med spesialisering. Jeg har ikke vært helt fornøyd med henne tidligere, for hun stresser folk litt opp med å prate til PC-skjermen og skrive samtidig som hun skal forsøke å lytte til pasientene. Hun er kjapp til å videresende pasienter til spesialister, det skal hun ha. Men hun har vært litt vanskelig å "komme gjennom" til. Jeg spurte en gang om jeg kunne ta en hel haug av litt mer spesielle blodprøver, men da sa hun at det var ikke noen vits, for de ville ikke si henne noe likevel. En tidligere gang hadde hun sagt at det var greit at jeg tok de blodprøvene jeg ville, for da lærte hun kanskje noe. Det er ikke lett å være splittet ...

Nettopp fordi jeg var litt misfornøyd med henne og har lurt litt på om jeg skal bytte fastlege når hun nå skulle komme tilbake, var jeg litt avventende da jeg skulle møte opp til timen hennes. Men er det mange som får klem av legen sin etter to års fravær? Jeg ble nesten litt satt ut da hun strakte ut armene, men klem fikk hun. Det virket som hun var glad for at jeg ikke hadde byttet fastlege i hennes fravær, men faktum er jo at jeg har vært mer fornøyd med vikarene hennes.

I alle tilfeller tok hun godt hensyn til EDS-diagnosen min da hun sydde, så litt av det dårlige inntrykket er borte. Jeg får se hvordan leggen ser ut når hun tar stingene om en stund. Hun ville fjerne dem selv for å se hvordan det ser ut. Jeg kan allerede forutsi at leggen min ikke kommer til å se ut, for jeg reagerer på sportstapen. Huden er rød og det klør ofte, og jeg lurer på hvor lenge jeg skal slite med ettervirkningene. Det er halvannen uke til stingene skal tas, så jeg må ihvertfall holde ut til da. Etter det, må huden fortsatt tapes, men forhåpentligvis ikke i samme utstrekning som i dag. 

Jeg håper bare hun fjernet riktig føflekk! Jeg orket ikke se på mens hun holdt på å skjære og etterpå var det for sent ...
 
Dusjing blir tungvindt når leggen må pakkes inn i brødpose!

Måtte bytte litt sportstape. Dette kan bli moro ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...