© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 4. august 2015

Enden er nær

Snart er ferien over. Tirsdag er det tilbake til nye PT-timer. Jeg kan ikke skryte til henne om allverdens aktiviteter i løpet av ferien, men et par aktive dager kan jeg nevne. Onsdag kommer min svoger på besøk fra Vestlandet og blir til over helgen. Aktiviteter med ham blir feriens siste innspurt. Hver gang vi har handlet mat de siste par ukene, og sett noe av større porsjoner som har fristet, har vi sagt til hverandre at -det- kan vi ha når svoger kommer. Menyen så langt har blitt større enn besøkets lengde, så her må det prioriteres. Heldigvis har vi ikke handlet maten ennå.

Akvariene mine har forfalt den siste tiden, men i går fikk jeg endelig skiftet litt vann i det minste akvariet. Der har jeg en tigersnegle (den andre døde, men ikke før de to hadde korpulert litt og spredd avleggere) og minst to-tre ... ehh ... barnesnegler, samt to reker. Rekene er nok av samme kjønn, for der er det ingen yngling. Nå har jeg gjort klart vann til utskifting av det litt større akvariet, så det må jeg nok gjøre etter morgendagens trening. Da blir nok de 6-7 neontetraene og ancistrusen glade.

Siste arbeidsdagen før ferien plukket jeg med meg et par myntestilker som en kollega hadde tatt med seg og satt på lunsjbordet til allmen glede og selvplukk. De ble satt i vann og plassert i kjøkkenvinduet mens jeg sov ut etter nattevakten. Der likte de seg dårlig og hang med hodene da jeg stod opp. Dermed ble de flyttet omtrent 40 cm til nærmeste kjøkkenbenk, og der har de trivdes gjennom hele ferien. I dag var dagen de endelig skulle få komme i jorda. Ettersom jeg ikke stoler på egne grønne evner (jeg var ikke sikker på om de ville overleve i vann, en gang!), har jeg bestemt at én skal være inneplante, mens den andre skal teste utelivet på verandaen og forsøke en overvintring. Da har jeg kanskje en sjanse for at én av dem overlever til neste sesong.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...