© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 14. juli 2015

Usj

Det knyter seg litt i magen når jeg tenker på det, men jeg har jo tross alt mitt på det tørre! Jeg klagde på NAVs vedtak om ikke å godkjenne en gradert sykemelding. Klagen ble tatt til følge og omgjøres så snart de får alle papirene de krever. Jeg fikk brevet i går. Med to ukers frist til å fremskaffe disse papirene! Midt i fellesferien! De er ikke riktig navla.

Det som kan skape problemer for meg er at jeg har krevd én sykemeldingsdag mer enn jeg har behandlingsdager ifm. med livsstilsendringskurset. Grunnen til det er at den ene kursdagen falt mellom to nattevakter, og det er ikke sjanse at jeg kunne gått av nattevakt 07:40 og møtt til kursdag 09:15, avsluttet 14:30 og møtt opp opplagt til ny nattevakt 22:30 igjen. Det hadde jeg bare ikke klart. Men klarer NAV å forstå det, tro?

Jeg gav beskjed til nestnestnestsjefen på jobb i dag morges før jeg dro hjem etter nattevakt, og hun skulle sjekke om personalansvarlig var tilbake før NAVs frist går ut. Hvis ja, får personalansvarlig jobben. Hvis nei, må hun selv finne ut av det. Jeg gav ihvertfall tydelig beskjed om at hvis de skjønte at de ikke rakk fristen, så måtte NAV kontaktes snarest mulig for å få utsatt den. Jeg vil ikke at andres feil skal gå ut over meg. Igjen. Det er nok at jeg fikk avslag på den graderte sykemeldingen på grunn av andres feil. Himla papirmølle!

 

3 kommentarer:

  1. min erfaring er at NAV har så mye forskjellig å henge fingrene i, at de ikke skjønner noe selv eller egentlig vet noe heller. Som en kundebehandler sa til meg: "du må gå utfra at vi ikke kan noen ting". Så jeg gir dem heller for mye informasjon enne for lite. Alltid. Som har ført til at de ikke leser søknadene mine ordentlig, sikkert fordi det er for mye informasjon :)

    SvarSlett
  2. Usj, så irriterende da!!
    Det lar seg ikke gjøre å få en større gradering på sykemeldingen fra legen da, slik at du slipper den ekstra papirmøljen der? Visst du forklarer problemstillingen for legen din vil jeg jo tro at det skal la seg gjøre?
    Det er alltid noe ekstra når man jobber turnus!!

    Håper det ordner seg.
    Klem fra Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan ikke helt forstå hvordan du mener at en større gradering av sykemeldingen for to dager i ei uke i mars vil hjelpe noe? Jeg jobbet som vanlig resten av uka, og kan jo ikke kreve sykemelding for de dagene jeg jobbet. Som skrevet gjelder dette noe som ligger tilbake i tid.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...