© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 20. juli 2015

Oslo-tur

Så er min svigerinne grundig feiret. Som tips til andre som må finne på noe lurt til en 50-åring, kan jeg nevne at hun fikk en vinsmakingsaften, gavekort på opplevelse (youwish.no), et flott smykkesett og et drivhus på 15 kvadrat. Sistnevnte var det minst tre par som hadde slått seg samme om å kjøpe. 

Søndagen kjørte vi ad omveier til Ekebergrestauranten for å rusle rundt i Ekebergparken. Jeg tror vi trålte de fleste veiene på Ekeberg for å finne frem, for GPS-ens POI-rute var ren idioti. Vi måtte mate den med en gateadresse før vi fant frem - og det til tross for at vi har vært på restauranten før! Til vårt forsvar er veiene i Oslo i stadig endring, og GPS-en var ikke oppdatert.

Vi brukte halvannen til to timer i parken og det var en flott plass å gå rundt og kikke på artig, rar, morbid, sær og fin kunst. Vi fikk ikke med oss alle kunstverkene, men de fleste ble behørig avbildet. Ved Ekebergtrappa (eller Tyskertrappa, som en eldre kar kalte den) var det flott utsikt inn mot Oslo sentrum. Vi gikk også Geitspranget og der var det også fantastisk utsikt! Størst konsentrasjon av kunstverk er det nedenfor Ekebergrestauranten, men der glemte vi helt å gå. Vi får ta det igjen ved en senere anledning.

Videosnutten under er fra mobilkameraet mitt og kvaliteten er nokså dårlig, men den viser noen av kunstverkene vi så.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...