© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 18. juni 2015

Jeg har testet

Som buzzador fikk jeg muligheten til å teste ut lydbok-appen Storytel (link). Jeg har faktisk aldri brukt lydbøker før, for jeg foretrekker egentlig en fysisk bok. Hvis jeg er ute og går, fortrekker jeg å høre omgivelsene, og ikke lukke meg inne bak øreklokker. Og jeg kjører for korte avstander til at det har vært noen vits å høre på lydbok i bilen. Men nå skulle jeg altså teste Storytel.

Jeg lastet den ned for omtrent en måned siden, og bladde meg gjennom utvalget av bøker. Det var ikke allverdens utvalg, tenkte jeg, men fant fire titler som fristet. Den ene viste seg å være e-bok, så den røyk ut da jeg oppdaget det. Så gikk det en stund før jeg fikk somlet meg til å faktisk bruke appen. 

Så enkel den er å bruke! Ingen kompliserte funksjoner og trykk ditt og datt og helst dutt for å komme til dott. Det hele er ganske intuitivt. Jeg kikket innom utvalget av bøker igjen i kveld, og på de ukene siden jeg kikket sist, har det kommet mange nye titler og kategorier! Nå vil jeg påstå at det er godt utvalg, selv om jeg ikke har bladd meg gjennom så veldig mye på nytt.

Det er mange kategorier å velge mellom. Mange flere enn da jeg begynte.Jeg ramser herved opp:
  • Barn
  • Biografier
  • Fakta
  • Fantasy & SciFi
  • Harlequin
  • Historie
  • Klassikere
  • Krim
  • Lyrikk
  • Norske serieromaner
  • Noveller
  • Personlig utvikling
  • Romaner
  • Sensuelt
  • Spenning
  • Språk
  • Ungdom
  • Økonomi og ledelser
Jeg har bare testet denne appen som buzzador og har ingen andre tilsvarende apper å sammeligne med, men den er veldig enkel å bruke, med stort bibliotek, så jeg kan gjerne anbefale å teste den. Det koster 169,-/mnd, men da har du full tilgang til alle titlene. Liker du å høre på lydbøker, så er det vel verdt et forsøk. Vil du ikke punge ut uten videre, kan du gi meg e-post-adressen din, så kan jeg sende deg en bok via Storytel som en bokanbefaling. Buzzador skriver: "Din venn vil få en valgfri gratis bok og et boktips fra deg! Hvis din venn allerede er med i Storytel, får han/hun et boktips fra deg. Vennen din forplikter seg ikke til noe abonnement og oppsigelse er ikke nødvendig." 

Under følger noen skjermbilder fra appen:
Skjermdump av boktips. Mye å bla gjennom.

Fra menyen i Storytel. Lett å forstå!

Min bokhylle. De tre bøkene jeg lastet ned. Anbefaler ikke "Mord i oppgangen" ...

Enkle funksjoner. Hvor lang tid tar boka, bokmerke, innsovning etc.
 

1 kommentar:

  1. Jeg er en av de, få sikkert, som savner Ordflyt, som Storytel het før. Jeg lytter ofte til lydbøker når jeg trener, og kom meg blant annet gjennom mesteparten av Min Kamp bøkene på en måten, hehe. Hos Ordflyt kjøpte jeg enkeltbøker og lastet ned til PC-en min så jeg kunne overføre til mp3-spiller. Bøkene var ikke veldig dyre, det var uansett billigere enn å kjøpe dem på CD. Med Storytel må du dessverre ha smarttelefon for å dra nytte av abonnementet, og ettersom jeg fortsatt har min gamle Nokia, så kan jeg ikke bruke dem. Den dagen jeg eventuelt skulle finne på å skaffe det, kommer jeg til å vurdere Storytel, men savner som sagt den gamle versjonen. Hilsen reaksjonær ;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...