© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 28. juni 2015

Besøk

Plutselig ble det stille fra denne kanten, men jeg har hatt en god grunn. Svigers har nemlig vært på besøk fra Vestlandet, og da blir det lite data-tid. Jeg jobbet noen av dagene de var her, mens mannen tok ut noen feriedager, slik at de skulle slippe å sitte helt alene og kjede seg.

Den ene dagen dro vi til nabokommunen og gikk langs en strandpromenade, slik at de kunne få nyte litt sørlandsk skjærgårdsidyll, og etterpå nøt vi middag på favorittstedet mitt - en sushirestaurant i sentrum.

St.Hansaften skulle jeg egentlig hatt siste PT-time før sommeren, men jeg meldte avbud for å rekke å gjøre klar til grilling på ettermiddagen, da mine foreldre også skulle komme. Skulle ikke tro at jeg kunne få dårlig samvittighet over å stå over en trening, men det har jeg altså. Sikkert mye fordi jeg kjenner meg selv for godt, og vet at jeg får vansker med å trene på egenhånd.

Men det ble mye god mat den dagen, og været holdt seg sånn tålig. Noen små drypp kom, men det ble ikke noe ut av det, heldigvis.

Blomsterkassen på verandaen står fortsatt greit på plassen sin, og særlig den ene sukkerertplanten ser ut til å stortrives. Den strekker seg godt nå. Den andre er litt mer kompakt og holder seg i lavlandet. Jeg mistenker at det skyldes at den ble satt ut mens den ennå var litt for liten, og at den kompenserer for lav høyde med å vokse mer i bredden med store blad. Den lille jungelagurkspiren som ble satt ut litt senere lever fortsatt, men ser ut til å ha stagnert i vekst. Snart skal broren også komme ut, for den har nå begynt å stange i minidrivhustaket i vinduskarmen. Mannen har fått i oppdrag å lage et "lokk" på blomsterkassen slik at den nærmest blir et lite drivhus langs veggen. Det blir spennende å se om han får til noe som funker!
Sukkererter, sukkererter, Buddha, jungelagurk. Og lampe.

1 kommentar:

  1. Jeg følger intenst med på jungelagurken din! ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...