© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 31. mai 2015

Kapitulasjon og en liten seier

Jeg har gitt opp blomkarseprosjektet mitt. Til slutt mistet jeg tålmodigheten og gravde etter frøspirer i to av de seks pottene, og det var null og niks å se. Så da blir det ikke blomkarse i blomsterkassa i år likevel, og jeg trøstehandlet på Plantasjen i stedet.


På utsiden/nedsiden av verandaen (nedenfor gjerdet du ser på bildet over) går det en steinmur langs en vei til ei løkke, og i fjor plantet jeg en steinbedplante der. I år blomstrer den fint og ser ut til å trives i ei sprekk mellom steinene. I dag fant jeg ut at jeg skulle plante noen nye steinbedplanter i noen andre sprekker, så nå er tre nye planter plassert i passende sprekker. Jeg håper de også overlever, for det er fint å se planter spre seg ut i mursprekkene.

Jeg fortalte dere om turnustullet for noen innlegg siden. Endelig har jeg altså signert kontrakt med arbeidsplassen om fast stilling fra høsten av! Det var jammen på tide! Når jeg trer inn i den faste stillingen er det faktisk fire år og 11 måneder siden jeg ble ansatt der!

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med fast jobb! (Jeg gikk tre å i vekselsvis engasjementer og vikariater før jobben min ble fast)

    Blomsterkassa ser fin ut nå! Så kan blomkarsen din bare ha det så godt! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk! Ting tar tid, det er det liten tvil om. :)

      Slett
  2. jaja. blomkarse blir bare full av dyr uansett.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror jeg likevel skal prøve på nytt neste år og se om jeg har mer hell med meg da. Da skal jeg ihvertfall huske å la frøene være dynket ganske lenge før de sås. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...