© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 17. mai 2015

God 17. mai!

Småflagg til å stikke i potter ute.
Gratulerer med dagen, alle sammen! Jeg håper været blir bra og at alle får en fin feiring av dagen. Vi kommer til å ha en rolig dag hjemme. Jeg kommer til å stå opp for å sette ut flagg til klokka ni, men slenge meg under dyna igjen rett etterpå. Så kommer jeg til å sove til godt utpå formiddagen. En bedre middag etter vår standard (som ikke er så veldig høy) lager vi utpå ettermiddagen, og så skal vi kose oss med gulrotkake kjøpt på et av de bedre gulrotkakebakeriene i byen. Vi kommer til å ha på NRKs 17. mai-sending i bakgrunnen for ikke å helt miste fokus på hvilken dag det er, og så blir det en telefon til våre respektive opphav for å gratulere med dagen.

Jeg hadde egentlig tenkt å invitere foreldrene mine på middag, men så ble det så som så med husvask og støvtørking at jeg ga opp hele tanken. Jeg ryddet litt, vi fikk hengt opp et bilde på stueveggen, tøyvasken endelig brettet og ryddet vekk og endel papirer ryddet og kastet. Men så kom vi liksom ikke lenger. Baufilen til mannen ligger fortsatt på ganga. Glass og metall fortsatt ikke kastet. Tidsskrifter, tøypotteskjulere, bordskånere og annet "diverse" ligger fortsatt lett spredd på stua.

Men jeg har ihvertfall plantet litt rundt huset for å gjøre det litt 17. mai-fint! Potta ved inngangsdøra har blitt kvitt lyng-liket og fått en stor og mangefarget margeritt i stedet. En petunia-miks i rødt, hvitt og lilla henger på inngangsveggen. På verandaen er både et par georginer og en ballblom pottet og to fagerklokker er hengt på veggen. Det begynner å bli litt fint ute! Uten hage må jo alt i potter og kar. Mye har overlevd vinteren, og noe må kjøpes nytt. Og nytt av året er mitt minidrivhuseksperiment. Blomkarse, jungelagurk og sukkererter er sådd. Foreløpig er det ingen spirer, men jeg venter i spenning.



Én ny og én gammel.

2 kommentarer:

  1. Jeg hadde allerede invitert til 17. mai-lunsj, så vi måtte bare! ;)

    Både blomkarsen, jungelagurken og sukkerertene mine har vokst ganske mye! Under litt tvil har jeg også plantet de fleste av dem ut, mens jeg krysser fingrene for at det IKKE skal bli kuldegrader...

    Gratulerer med dagen, forresten! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gratulerer med dagen som har vært, ja! Jeg er nesten helt sikker på at jeg ihvertfall ser to blomkarsespirer, men synes det er litt dårlig uttelling når jeg venter seks. Hadde planlagt å plante fire-fem av dem i ei blomsterkasse ut mot veien, men hvis jeg ender opp med bare to, må jeg revurdere den tanken. Er veldig spent på hvor kjapt jungelagurk- og sukkerertfrøene spirer, men det er tidlig ennå. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...