© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 3. mai 2015

Årets første

Nå synes jeg egentlig at blomkarsefrøene kunne begynne å spire litt, slik at jeg ikke mister helt motet. Foreløpig er det ikke antydning til liv i minidrivhuset mitt, enda jeg holder godt på fuktigheten oppi der og at det står i vinduskarmen for å få mye lys.

På fredag fikk mannen hentet syklene våre som hadde vært på etterlengtet service, og i dag fikk vi endelig tatt årets første sykkeltur. Tror faktisk det var min første sykkeltur på seks år. Jeg kjøpte sykkelen året før vi flyttet fra Oslo, og den ble ikke brukt verken før eller etter flyttingen til Sørlandet.

Etter å ha trent bittelitt spinning ifm. livsstilsendringskurset, ble ikke fua helt mør etter dagens snaue halvtimestur. Bremsene lugget litt i begynnelsen, men etterhvert ble jeg vant til dem. Girene funket også greit. Jeg har en sånn grei damebysykkel med bare syv gir. Plenty for meg. Sykkelturen gikk veldig greit, og det kommer til å bli flere av dem. Litt uvant med hjelm, men jeg blir vel vant til det også.


5 kommentarer:

  1. blomkarse bruker kjempelang tid på å spire. iflg meg. og mine minidrivhus.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok, da smører jeg meg med litt mer tålmodighet.

      Slett
  2. Jeg har aldri brukt hjelm, men innser at jeg må. Det hadde gått langt verre med sønnen på lørdag om han også hadde kjørt uten. 5 sting i haka, gips på venstre hånd og sprukket hjelm.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, etter at mannen min føyk i bakken og fortauskanten og "bare" ble oppskrapet og ødela hjelmen sin, så synes jeg det er greit med hjelm. Uten den hadde nok mannen min blitt adskillig alvorligere skadd, er jeg redd.

      Slett
  3. For noen år siden føyk jeg over styret på sykkelen. I sakte fart. Knuste ikke hodet, men kameraet jeg dreiv og tok bilder med og som trolig var årsaken til at jeg føyk. Men etter det fikk jeg meg hjelm. Som jeg ikke har brukt ennå. Fordi jeg ikke har syklet siden... Men jeg skal i år! ^^

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...