© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 23. april 2015

Nytt legebesøk

Jeg fikk tatt en biopsi av en føflekk på leggen tidligere i vinter, og patologens tilbakemelding var ikke helt negativ. Ikke helt positiv heller, da han anbefalte å liksågodt fjerne hele føflekken. Min henvisende lege henviste meg derfor til dermatolog for videre vurdering av både den og alle andre føflekker. Det kan man vel gjerne si var på tide, som rødhåret og lyshudet.
Kilde: iStockphoto.com

Derfor har jeg altså vært hos dermatolog og han kikket grundig på alle føflekkene mine, før han anbefalte å fjerne 4-5 av dem. En på bringa og resten på beina, hvis jeg husker riktig. Ikke fordi de så direkte skumle ut, men fordi det er best å være føre vàr. Det spørs hvordan det vil gå med treningen i perioden med sting og særlig etter at stingene er tatt, ettersom jeg må være litt ekstra forsiktig pga. EDS-diagnosen min.

En kollega var så snill at hun gav meg en liten bunt med ramsløk hun hadde plukket i skogen dagen før. Tidligere ville jeg takket pent nei til tilbudet, men ettersom jeg i disse dager er litt i hagemodus, takket jeg ja til plantene. Jeg har jo overhodet ikke grønne fingre, så for å øke sjansene for ramsløkens overlevelse gav jeg halvparten av dem til naboen over veien. Resten plantet jeg i ei krukke som har stått med levningene av en echeveria, hvit grus og frodig mose. Nå håper jeg at ramsløken vil trives i krukka som har blitt plassert i skyggen. Den blir neppe høstet, så den får heller stå og dufte nær naboen. :)


2 kommentarer:

  1. Jeg har heller ikke hatt grønne fingre. Det gleder meg å se at jeg har klart å holde liv i både urter og julestjerne langt over forventet levetid. I så fall lover det godt for alle andre med røde hender også!

    Krysser fingre for godt resultat med både hage og kropp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tar livet av inneplanter som ikke er kaktuser eller orkidéer. Skjønt fredslilje klarer jeg holde livet i, for den viser så tydelig når den er tørst. Ute får jeg ofte hjelp av været til å holde liv i de tørste plantene, men det er ikke alltid det går bra.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...