© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 17. april 2015

Ganske fornøyd

Jeg er ganske fornøyd med dagens innsats.  Først var det livsstilsendringskursets siste dag før halvårskontrollen, hvor vi skulle måles og testes for å se om det var bedring å spore. Det var det. Fettprosenten var gått ned noen prosentpoeng (husker ikke første måling, så har ikke eksakt tall), midjemålet krympet, VO2max økt og jeg holdt ut lenger på tredemølla. Hele 31 sekunder lenger, faktisk. Da joggingen i motbakken begynte, så begynte jeg å slite, men holdt ut ett joggeminutt. Da var jeg på makspuls 182. Fysioterapeuten som testet meg var ihvertfall brukbart fornøyd, så da er jeg også det.

Etterpå dro jeg ut for å bruke opp et gavekort jeg vant hos Mester Grønn, og jeg klarte å bruke det eksakte beløpet på lavendler og grow-in-potter. Sånne posepotteskjulere som skal være vanntette. De skal jo være så greie å bruke for oss som ikke er flinke til å vanne plantene ofte nok.

Sommerfugllavendel
Samtidig oppdaget jeg en tilgodelapp i lommeboka for ei bok jeg byttet etter jul, og ettersom jeg i mitt stille sinn har ønsket meg fargeleggingsboka som har vært så populær i det siste, fant jeg ut at dette var dagen for å utnytte anledning og "gratis penger". Så da ble det et par bøker på meg i samme slengen. Valget falt på en hagebok som kan bli nyttig nå som jeg liksom skal gro et par nyttevekster på verandaen.

Til både nytte og glede

3 kommentarer:

  1. Hadde tenkt jeg skulle så lavendelfrø selv, men så sto det på pakka at etter såing skulle frøene stå i kjøleskapet 1 - 2 uker... Veit ikke helt om jeg har plass til planteoppbevaring i kjøleskapet altså. ^^

    Fargelegging er morsomt! Du må regne med å bruke litt penger på farger også... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi, kjøleskapsoppbevaring av planter, intet mindre! Det hadde jeg ikke giddet. :) Jeg har mange fargeblyanter fra ungdommen. Gode, gamle Caran d'Ache som vanlige farger og akvarellfargestifter. Gamle, og sikkert uttørkede, tusjer og annet. Tror det holder i begynnelsen, så får jeg se hvor engasjert jeg blir. :)

      Slett
    2. Jeg hadde (har...) to bokser med akvarellblyanter. Aner ikke hvor de er. Måtte kjøpe nye... ;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...