© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 25. april 2015

Fremskritt

Det er jammen litt fremskritt i verden. Ihvertfall i min jobbverden. Ikke bare møtte jeg opp til nattevakt og oppdaget at vi endelig har fått et fungerende trådløst nett, men jeg hadde også fått en e-post om at jeg har fått tildelt eget garderobeskap i kjelleren! Hvilken luksus!

Jeg ble ganske godt vant i Oslo-jobben min. Der hadde jeg eget garderobeskap og et eget klesskap hvor mine "personlige" arbeidsklær ble lagt av de som drev med klær. I det klesskapet kunne jeg hente ren uniform hver dag og ta med til garderobeskapet mitt, hvor jeg byttet mellom private klær og jobbuniformen. Litt bortskjemt, med andre ord.

Da jeg begynte i sørlandsjobben min, ble det andre boller. Her har det vært kamp om å finne et ledig garderobeskap hver arbeidsdag. Særlig kveldsvakter har vært problematiske, for da er fortsatt alt dagpersonalet på jobb og har okkupert nesten alle skapene allerede. Den eneste luksusen vi har hatt, er et lite, personlig skoskap, slik at vi slapp å drasse jobbskoene frem og tilbake mellom hjem og jobb. Før hver vakt henter vi uniformsklærne på kleslageret, låser ut skoene fra skoskapet og går på leting etter ledig garderobeskap. De mest uheldige får ikke skap, de nest-mest uheldige får skap uten mulighet til å låse.

Fra kommende uke blir det bedring! Det pågår oppussing av garderobene i disse tider (ett rom hvert år, sånn omtrent), og denne gangen ble jeg altså tildelt et eget skap! Nå kan jeg plukke med meg nye jobbklær på vei til garderoben etter jobb, henge de i skapet til neste vakt, la skoene stå i samme skap - og når jeg kommer på jobb neste gang, er alt klart til meg i garderobeskapet! Ahh - luksus!

Slike fænsie, todelte skap har vi nå. Bildet er lånt fra BA.no

2 kommentarer:

  1. Luksus og luksus du! En er ikke godt vant i helsevesenet, altså.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, helsevesenansatte er generelt ikke godt vant. Det kan man trygt slå fast.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...