© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 28. april 2015

Å strekke seg etter noe

Den største begeistringen for nytt garderobeskap har gitt seg, allerede før jeg egentlig har testet det ut. Jeg fikk nøkkelen til skapet før jeg avsluttet nattevaktshelgen, og tømte sporenstreks skoskapet mitt, fant frem ny uniform til neste vakt, og fant frem til det splitter nye, ubrukte garderobeskapet som er bare mitt og ingen annens.

Jeg har "overskapet" i et slikt todelt skap med "S-dører". Skapet står ikke på gulvet. Det står ikke engang på en passelig høy benk. Skapet står på et nokså høyt trinn som fungerer som benk. Og helt øverst i skapet mitt er garderobestanga til å henge kleshengere på. Det er grenser for hvor høyt man skal rekke. Jeg er bare 170 centimeter høy, men jeg rekker altså ikke opp til å ta på den stanga. Heldigvis rekker kleshengeren langt nok opp når jeg holder i den ene enden. Jeg ser for meg at dette kan komme til å bli et daglig irritasjonsmoment hvis jeg ikke pønsker ut et eller annet lurt. Kanskje jeg skal bruke det trinnet til å trene beinmuskulaturen to ganger om dagen?

Ny PT-time har jeg også hatt siden sist. Sånn apropos beinmuskulatur. Denne gangen stod blant annet beinpress på timeplanen, og jeg klarte 150 kg. Jeg var virkelig ikke motivert for treningen denne gangen, men nå har jeg kommet dit at når jeg først er møtt opp, så trives jeg med å gjøre de øvelsene jeg blir satt til. Og så jogget jeg et halvt minutt lenger på høyere hastighet under oppvarmingen enn forrige gang. Det er bedring å spore!

Varierende antall skritt gjennom april.

3 kommentarer:

  1. Se på det som trening, ta et på hvert bein, slik blir det bikinirumpe av? ;)

    SvarSlett
  2. Jeg fikk også skap med lås i høyden. Har byttet med nattevaktsmakkeren min som er laaang og fikk lav lås.
    Skapene er ikke praktiske, for nå må jeg bøye meg for å låse opp.
    Tar det som trening!!
    Linda B

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg ble litt skuffet over dem. Først glad fordi jeg har "benken" på min side, men så innså jeg at det betyr lengre opp til stanga. Av under- og overskap er jeg forsåvidt tilfreds, da jeg få en slags ekstra hylle i skapet som er taket på underskapet. Men litt trangt til skoene på gulvet! Hadde skapene bare vært 3-5 cm bredere, hadde det vært greit.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...