© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 21. april 2015

Blomkarse og trening

Jeg er stort sett en veldig tålmodig sjel, men etter at jeg sådde blomkarsen klør det i meg etter å krafse opp frøene for å se om det skjer noe nedi der. Jeg vet at jeg må vente minst ei uke, kanskje to eller tre uker til og med, før det dukker opp noen spirer. Men jeg vil så gjerne vite om det skjer noe eller om det ikke er liv laga nedi jorda. Jeg får finne noe tålmodighet å smøre på meg ...

Denne helgen fikk vi endelig hentet syklene som har stått under tak hos foreldrene mine i vinter. Før de havnet under tak, stod de i nesten to år utsatt for all slags vær, vind og temperaturer, så nå er de levert til XXL for service. Dessverre er de ikke ferdige før nærmere midten av mai fordi mannen også skulle skifte gaffel på sin sykkel, og sykkelmannen tenkte at det var lurt at begge syklene var klare samtidig ...

Det er stadig fremskritt å spore på mine PT-timer. Under oppvarmingen denne gangen ble jeg satt til å jogge litt på tredemølla! Det trengs! Jeg klarte fire joggeminutter før de gamle pustepoblemene begynte å småplage meg og melkesyra satte inn. Fire minutter er naturligvis skremmende lite, men det er en begynnelse for meg som ikke har jogget på 15 år. Det skal bli bedre!

Treningen fortsatte med knebøy med 17 kg på stang over skuldrene, "low row"/roing med 19 kg, benkpress med manualer på 6 kg, markløft til hofte på 40 kg og ungarsk splittknebøy. Sistnevnte er en ypperlig øvelse å gjøre hjemme. Neste gang skulle hun legge på litt mer vekt på noen av øvelsene. Juhu.


Ungarske splittknebøy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...