© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 19. mars 2015

Tall for uke 11 og litt annet

Forrige uke var litt mer aktiv, heldigvis. Jeg trasket 54 253 skritt totalt, med et gjennomsnittlig dagstrask på 7750 skritt, hvor den mest aktive dagen landet på 10 706 steg. Jeg gikk tilsynelatende 112 etasjer i forrige uke, med dagsgjennomsnitt på 16 etasjer og 27 etasjer på det meste. Bare 0,3 kg tok jeg av meg, med en halvkilo mellom letteste og tyngste vekt gjennom uka. Og så sov jeg gjennomsnittlig 5 timer og 5 minutter hvert døgn.

Nå begynner flere kolleger å få vite om kurset jeg har gått på, og "alle" på jobb har fått med seg via Facebook at jeg er mer aktiv. Stort sett får jeg udelt positive tilbakemeldinger og spørsmål om hvordan det går med treningen. Det jeg frykter er kommentarer på hva jeg spiser og hvor godt eller dårlig jeg takler treningen. Det har ingen noe med å mene noe høylydt om, for de kjenner meg ikke og har ingen forutsetning til å forstå mine valg eller følelser eller min kropp. Jeg er redd jeg kommer til å gi førstemann som ytrer noe kritisk en real skyllebøtte som ikke står i proporsjon til kommentaren. Enten det, eller så trekker jeg meg stille tilbake og finner meg et rolig hjørne for meg selv. Og ja, jeg er litt hårsår på dette. Jeg har allerede fått én sårende kommentar, men den lot jeg forbigå i stillhet. Den var neppe vondt ment uansett.

Ellers er jeg i ferd med å bli krøpling etter siste PT-time. Lår og overarmer fikk kjørt seg, og det er skremmende hvor lite som skal til for å gjøre meg støl. Hun lar meg gjøre 15x3 repetisjoner, og har ikke begynt å mase på teknikken ennå. Men hun har lovt meg at det kommer etterhvert. Hun spurte meg litt ut om opplegget på kurset og hva slags trening vi hadde gjort der og om det var noe der jeg syntes var ok og kunne tenke meg å fortsette med med henne. Da fortalte jeg  henne blant annet at jeg hadde tatt 210 kg i beinpress på kurset og det satte henne nesten helt ut. Hvor mange ganger jeg hadde gjort det, lurte hun på. 10x3, svarte jeg. Og la til at jeg nok ikke kunne klart mer enn det - da var lårene slitne.

Nå lurer jeg litt på om kurset har juksevekter på beinpressen, for da jeg på slutten av forrige PT-time skulle vise hva jeg var god for, var jeg ikke i nærheten av 200 kg. Noe av grunnen er nok at beina var slitne etter treningen, men det føltes liksom tyngre også. Beinpressen var annerledes enn den vi bruker på kurset, så det kan kanskje også ha noe å si - at det var en annen teknikk. Jeg tror jeg må få en på kurset til å filme en liten snutt av meg mens jeg tar 210 kg for å vise at jeg ikke skryter på meg for mye ...

Fra søndagens gåtur.

1 kommentar:

  1. Dagstrask, for et morsomt ord. Jeg noterer meg det. I ggår gikk jeg til byen og hjem igjen. Det er til sammen litt over en mil. Stå på videre! 🏃

    Cecilie

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...