© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 24. februar 2015

Progresjon

Fitbit-kontoen min sørger for å sende meg ukentlige oppdateringer på hvor aktiv foregående uke har vært. Jeg har igrunnen ikke kikket så nøye på statistikken, men nå har jeg litt lyst å føre regneark på det. Jeg kikket for eksempel raskt gjennom de e-postene jeg har fått siden medio januar og kom til at siste uke var den jeg hadde gått nest flest skitt. Og det uten at jeg hadde gjort noe spesielt som jeg kan huske.

Forrige uke i tall ser slik ut:
  • Totalt antall skritt: 49 593. Daglig gjennomsnitt er 7085 skritt og den beste dagen i forrige uke var 9117 skritt.
  • Total gikk jeg 90 etasjer i forrige uke, skjønt fitbit er ganske raus på etasjene. Den påstår at daglig gjennomsnitt er på 13 etasjer og at den beste dagen gikk jeg 18 etasjer.
  • Totalt gikk jeg bare ned 0,1 kg i løpet av uka, mens det skiller 0,4 kg på tyngste og letteste vekt i forrige uke.
  • Og i forrige uke sov jeg gjennomsnittlig 5 timer og 54 minutter hver natt.
Ut av første punkt har jeg kommet til at jeg går faktisk ganske mye når man ser på gjennomsnittet. Dager hvor jeg ikke beveger meg ut av huset er naturligvis ikke de som trekker gjennomsnittet opp, men de er talt med.

I dag hadde jeg min første PT-time på treningssenteret. Hun spurte meg ut om mål og mening og vi legger opp til trening én dag i uka foreløpig. Men fytte helvete så dyrt det blir! Med det vektmålet jeg har (ned 30 kg) anbefalte hun minst 30 klipp, altså ditto timer med henne. Og det blir SVINDYRT! Jeg hadde definitivt ikke sett for meg et femsifret beløp da jeg dro bort dit i dag! Godt jeg jobber i det offentlige helsevesenet, for vi tjener jo så godt ... Men nå er ihvertfall kontrakten signert og moroa begynner om ei uke. Jeg har allerede fått en utfordring av henne, og det er å komme innom treningssenteret før neste time og ta minst 10-15 minutter på tredemølle eller elipsemaskin. 


1 kommentar:

  1. Haha, her fikk jeg jo dårlig samvittighet av å lese!
    Skylder på senestrekken jeg pådro meg på lørdagens trening ;-)

    Jeg hadde tatt det som en kompliment, forresten :-) :-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...