© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 9. februar 2015

Host og hark

Så har man igjen vært hos lungelege. En ny en denne gangen. Med prolaps og svensk tale. Og han kunne ikke for sitt bare liv skjønne hvorfor jeg driver og hoster så mye. Det var ingen astma tilstede som skulle kunne gi meg hosten. I helgen sov jeg med pulsoksimeter på fingeren, og den påviste ingen søvnapné, heldigvis. Jeg fortalte at man i utgangspunktet hadde lurt på om den høye CRP-en min kunne være et utslag av noe lungerelatert, men det kunne han ikke helt skjønne. Han spurte om det var tatt dyrkning, og da svarte jeg at det var det - for 14 år siden. Og dermed ble det ikke snakket noe mer om det. Så snakket han om at man traff hundre mennesker i året som man ikke fant ut hvorfor hostet slik. De bare var slik. Og han mente at jeg var en av dem. Jeg har av og til ønsket å være litt mystisk, men ikke på det viset! Så forklarte han at man kunne ta en bronkoskopi hvis jeg veldig gjerne ville, men han tvilte sterkt på at man ville finne noe. Røntgen thorax var jo uansett fin. Da jeg forklarte at jeg nok syntes den hostingen tidvis var nokså plagsom, valgte han å likevel henvise meg til bronkoskopi. Greit nok. Jeg spurte hvor lang tid noe slikt vil ta, og sekretæren i luka mente omtrent en time. Når jeg googler bronkoskopi, så virker det mye mer omfattende ...!

Pulsoksimeter på sengekanten. Eller på fingeren, rettere sagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...