© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 3. januar 2015

Kort om 2014

Det er den tiden på året igjen. Hvor man går gjennom året som har vært i kortform. Det var forøvrig det mest labre bloggåret siden oppstart i 2010, med bare 64 innlegg og altså en nedgang på 21 % fra året før. Jeg skal prøve å skjerpe meg!

Januar startet med krøll i søvnvanene mine etter nattevakter. Jula ble pakket ned og det røde kubbelyset nevnt her, ble nedbrent først i høst. Jeg fortsatte i helsevesenmølla og avsluttet måneden med frustrasjon over manglende inspirasjon når jeg skulle finne 50-årsgave til brodern.


Februar startet hos en revmatolog, etterfulgt av litt opplading etter en særs travel kveldsvakt. Likevel gikk jeg ned for telling av en heftig forkjølelse, før jeg var hos gynekolog. Litt frustrasjon over verbale stikkpiller på jobb måtte luftes og 50-årsgavene var nesten i boks.

I mars ble jeg tildelt Liebster Award og nøt av sola begynte å gjøre seg mer gjeldende ute. P-pille-byttet gjorde at min innvendige termostat gikk totalt amok, mitt forsøk på universitetstimelærer ble det intet av, 50-åringen ble feiret og jeg ble gjenkjent av Hasla-folk i en lokal gullsmed her i byen.


April ble innledet med noen tanker rundt barnløsheten vår, påska kom og gikk og jeg bommet på ei nattevakt.


I mai begynte jeg såvidt på forberedelser til planting og potting på verandaen. Jeg var hos lungelege og fikk diagnosen "hyperreaktive bronkialslimhinner" og ble henvist til EFF. Mai er også måneden hvor allergier blusser heftig opp og da de gamle brillene mine gikk i stykker. Nye briller ble ordnet og endelig begynte jeg prosessen med å finne passende kontaktlinser. Den prosessen går fortsatt. Det siste paret prøvde jeg under spabehandlingen tidligere denne uken ... Og så var jeg hos kardiolog og fikk sjekket hjertet mitt.

Mannen begynte med litt oppussing ute i juni, av verandrarekkverk og inngangstrappa. Jeg vurderte om jeg skulle skrive om yrket mitt. Det vurderer jeg fortsatt. Jeg har lyst, men det krever endel egeninnsats og for tiden er jeg svak i viljen.


I juli ble det endel handling før vi dro på ferie til ei gresk øy hvor vi koste oss i to uker.


I august funderte jeg på om vi skulle si jatakk til tilbudet om "gratis ferie". Vi feiret tinnbryllup og svigerfamilien kom på besøk i ei uke hos oss mens vi to jobbet. 


Den mest aktive bloggmåneden ble september, med hele åtte innlegg. Jeg ble skikkelig syltet igjen, og så var jeg til konsultasjon hos EFF. Dette var også måneden mannen fikk beskjed om at han skulle nedbemannes, og jeg begynte å gå trapper. Og fikk akutt vondt i problemskuldra mi. Ikke på grunn av trapper, altså, men ja ... du vet. 

Jeg hadde bursdag i oktober, fikk besøk av en katt vi trodde var naboens, og vi var på infomøte angående livsstilsendringskurset. Jeg måtte kjøpe ny drikkeflaske grunnet en uheldig kollega og så stod jeg på stand for Stiftelsen Organdonasjon.


I november gikk brannalarmen i garasjen da jeg var på vei hjem fra kveldsvakt og mannen var på Vestlandet. Jeg postet en video som forteller litt om yrket mitt, i mangel av innlegg om det. Jeg fikk tilbud om å begynne på livsstilsendringskurset, men takket nei. Mitt første hvite hår ble funnet og jeg oppdaget at Nycomed er noen skikkelig luringer.


I årets siste måned prøvde jeg meg på brune pinner for første gang. Folk strømmet innom bloggen min for å se hvordan man lager snøkrystaller av papir, mannen fikk endelig en ny jobb, akvariene ble rengjort, jula kom i hus og fjorårets 40-årsgave fra brodern ble endelig tatt ut. I siste liten.


Jeg kan legge til at mannen begynner i ny jobb på mandag, svigerforeldrenes besteforeldredrømmer ble (midlertidig) knust sammen med ekteskapet til min svoger og jeg begynner på livsstilsendringskurset om sikkert ikke lenge. Har ikke fått dato, men dere skal få grundig oppdatering.

2 kommentarer:

  1. Hei, Rødhette.

    Jeg vil ønske deg et riktig godt 2015. :-) (Jeg venter ennå i spenning på det innlegget om yrket ditt.)

    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Cecilie! Riktig godt nytt år til deg også! Det er godt å vite at ihvertfall én person er interessert i yrket mitt. Jeg har, som sagt, veldig lyst - det står bare på tiltakslysten. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...