© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 16. januar 2015

Dag 3

I dag har vært første dagen hvor vi virkelig har trent. Gudd som vi har trent! Hver kursdag består av fire undervisningsbolker, og i dag har to av bolkene vært trening; den første og den siste. Vi begynte dagen med å trene med strikk og på matte. Tretten forskjellige øvelser utført med ti repetisjoner og i tre serier. Det var en god økt, synes jeg. Og jeg oppdaget at magemusklene hadde tapt seg kraftig de siste femten årene ...

Dagen ble avsluttet med spinning, og død og pine så fort man ble øm en viss plass av sykkelsetet! Det var så ømt at jeg ikke klarte slippe styret og sitte oppreist for å ta meg en vannslurk, fordi vi fikk beskjed om at beina hele tiden skulle være i bevegelse. Hadde jeg bare kunnet slutte å trå, så skulle jeg klart å få tatt meg en slurk, men jeg ventet til vi var ferdige. Kanskje rumpa er herdet til neste gang vi skal opp på sykkelsetene igjen?

Nå har jeg helg, men det skal være korøvingshelg med årsmøte og årsfest, så første hele fridagen min blir til mandag. Da er det fristende å ikke gjør en tøddel, men det kan vel hende jeg burde gjøre en eller annen aktivitet i stedet. Jeg fant nemlig nettopp ut i sted at mannen allerede har kjøpt inn strikk for lenge siden, så det er ingen unnskyldning til å ikke ta en strikkøkt i heimen. Jeg har jo fått med øvelsesinstruksjonene hjem!

Bildet er lånt herfra.

4 kommentarer:

  1. Høres ut som en super start på helgen det der ;)
    Her ble det en økt forran tv, med Puls-Yngvar, for å sjekke om formen tilsier at trening er ok (vond hals i snart en uke nå...). Det var overraskende bra program, og effektivt i en travel hverdag. Gode øvelser også, så kan anbefale å sjekke nrk.no for disse programmene ;)

    Angående spinning, så blir det bedre i rompen etterhvert :p Føles kanskje ikke sånn akkurat nå, men når du blir vant med det så reagerer du ikke på samme måte. Det beste er faktisk å sette seg på sykkelen igjen før vondten har gått vekk, slik at kroppen får en fin-fin beskjed om at dette må du bare venne deg til ;)

    God helg til deg og dine - her er det snart leggetid. Skal ha meg en økt på Sats i morgen, før jeg skal på Beauty Trend for å få en ansiktsbehandling. Fikk gavekort av samboeren min til jul, så det må jo benyttes. Gleder meg!

    Klem fra Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. Puls-Yngvar er så entusiastisk og positiv at jeg automatisk går i defensiven og over på hat-modus. Og jeg skriver 'hat' fordi jeg ikke vil bruke det engelske uttrykket "dislike mode" som nok er mer passende. Hat er en altfor sterk følelse, men skitt au.

      Kos deg med ansiktsbehandlingen! Det høres deilig ut! :)

      Slett
  2. Lykke til videre med kursopplegget! :-)

    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Cecilie! Jeg er spent på fortsettelsen selv også! :D

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...