© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 28. januar 2015

Avspenning

Sitt med øynene lukket. Kjenn at overkroppen hviler på hoftene. Tenk deg hvordan en stolt persons holdning er, med ryggen rak og brystkassa frem. Forsøk å sitte slik. Legg merke til pusten din.

Dette får jeg til. Null problem!

Kjenn hvordan innpusten er ørlite kaldere enn utpusten.

Jepp, det stemmer.

Kjenn hvordan luften trekkes inn gjennom nesa.

M-m.

Legg merke til hvordan det føles når du puster inn. 

Det begynner å bli tørt i halsen ...

Bare tenk på pusten. Hvis tankene vandrer, så trekk dem tilbake til pusten din.

Tørr hals. Jeg vil hoste, men det er helt stille i rommet bortsett fra pratingen din!

Finn et punkt i pusten din som du fokuserer på. Det er helt vanlig å tenke på nesa eller magen.Om du tenker på et annet punkt, så er det også helt greit.

Det ble gysla tørt i halsen nå. MÅ hoste!

Lytt til fuglekvitteret utenfor vinduet. Du trenger ikke tenke på hva slags fugl det er, bare registrere at det er fuglekvitter og at det er greit.

Jammen han på gulvet foran meg sovnet og har begynt å snorke og puste tungt!

Og så må jeg hoste og kremte litt på grunn av den tørre halsen min, mens kurskollegaen min fortsetter å sove på gulvet. Avspenning er ikke alltid like lett.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...