© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 26. desember 2014

Monitorering

Jeg fikk noe gøy til jul som jeg ønsket meg. Nå som jeg skal i gang med livsstilsendringskurset over nyttår en gang, kan det være praktisk med en sånn sak som måler skritt, kaloriforbruk, aktivitet, søvn etc. - og da ønsket jeg meg en Fitbit Charge. Som jeg fikk av min kjære. Yes!

Nå har jeg brukt den i snart to døgn og det er litt uvant å gå med et plastarmbånd hele tiden. Ulempen er naturligvis at jeg ikke kan ha den på når jeg er på jobb. Armbåndsur og smykker er ikke tillatt, så jeg prøvde i går hvordan det er å ha den i lomma på kveldsvakt. Det ser ut til å funke sånn tålig. Den er nok ikke så nøyaktig i lomma mi, men gir likevel en pekepinn på hvordan aktivitetsnivået mitt er.

Slik så gårsdagen ut i antall skritt. La meg legge til at jeg drev med installering av denne saken i 4-tida på natta og at jeg sov til rundt 12, før jeg dro på jobb litt over 14. Vakta sluttet cirka halv elleve på kvelden.



Også søvnen kan måles, og bildet under er natt til i dag. Jeg la meg på morgenkvisten og sov til langt ut på dagen fordi jeg skal på nattevakt i natt. Jeg regner med at det kan bli en travel vakt, og da er det like greit å være forberedt på å være våken hele natta. 


Fitbit har en app som brukes på mobilen i tillegg til at man kan logge seg på fra PCen. Jeg gleder meg til å utforske denne greia!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...